Firefox svart sida med svart text

Permalänk

Firefox svart sida med svart text

Så firefox laddar vissa sidor med svart bakgrund och svart text

Jag har prövat att sätta vitt tema, layout.css.prefers-color-scheme.content-override till 1. Men det har inte fixat problemet.

Någon som vet ett sätt att fixa det?

Permalänk
Medlem

Provat starta om?

Känns som det är någon inställning i FF som är problemet, kanske prova göra en återställning av dem.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Testat I inkognito för att utesluta extensions som spökar?

Permalänk
Skrivet av Alphahanne:

Provat starta om?

Känns som det är någon inställning i FF som är problemet, kanske prova göra en återställning av dem.

Har haft problemet i ett år snart, så har gjort några omstarter.

Skrivet av dlq84:

Testat I inkognito för att utesluta extensions som spökar?

Samma sak, inga extensions som kan ändra teman.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frejoh466:

Så firefox laddar vissa sidor med svart bakgrund och svart text

<Uppladdad bildlänk>

Jag har prövat att sätta vitt tema, layout.css.prefers-color-scheme.content-override till 1. Men det har inte fixat problemet.

Någon som vet ett sätt att fixa det?

Har du i mörkt tema i Windows via till ex; "WindowBlinds" ? Det är något som personligen fått mitt FireFox att bete sig likadant.

Permalänk
Skrivet av FYAD:

Har du i mörkt tema i Windows via till ex; "WindowBlinds" ? Det är något som personligen fått mitt FireFox att bete sig likadant.

Kör med ljust tema, ändra mellan mörkt och ljust gjorde ingen skillnad.

Permalänk
Medlem

Tycker mer det ser ut som en "overlay" från deras hemsida, typ ett cookiefönster eller liknande som mörkar resten av sidan, men just innehållet renderas inte korrekt. Jag gissar att sidan renderas korrekt i andra webbläsare?
Inkognito som någon annan tipsade om stänger inte av plugins/extensions, för att göra det måste du starta firefox i safe mode/troubleshoot mode, https://support.mozilla.org/en-US/kb/diagnose-firefox-issues-...
Testat det också?
Testat med en helt ny profil i firefox?

Permalänk
Skrivet av Xcorp:

Tycker mer det ser ut som en "overlay" från deras hemsida, typ ett cookiefönster eller liknande som mörkar resten av sidan, men just innehållet renderas inte korrekt. Jag gissar att sidan renderas korrekt i andra webbläsare?
Inkognito som någon annan tipsade om stänger inte av plugins/extensions, för att göra det måste du starta firefox i safe mode/troubleshoot mode, https://support.mozilla.org/en-US/kb/diagnose-firefox-issues-...
Testat det också?
Testat med en helt ny profil i firefox?

Samma fel efter ny profil, och allt fungerar bra i andra webbläsare. Så detta är Firefox specifikt.

Permalänk

Om du går in på Hantera färger precis under där man väljer automatisk/ljust/mörkt, är din bakgrundsfärg satt som grå istället för vit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frejoh466:

Samma fel efter ny profil, och allt fungerar bra i andra webbläsare. Så detta är Firefox specifikt.

Provat troubleshoot mode också? Kommer inte ihåg om en ny profil även är ren på extensions/plugins.
Jag kör också Firefox och har inte samma problem på Biltemas hemsida.

Permalänk
Skrivet av Seiryuu-sama:

Om du går in på Hantera färger precis under där man väljer automatisk/ljust/mörkt, är din bakgrundsfärg satt som grå istället för vit?

Ljus grå, den är inte 0xFFFFFF vit.

Skrivet av Xcorp:

Provat troubleshoot mode också? Kommer inte ihåg om en ny profil även är ren på extensions/plugins.
Jag kör också Firefox och har inte samma problem på Biltemas hemsida.

Ja, prövade det med. Men hjälpte inte.

Permalänk
Skrivet av Frejoh466:

Ljus grå, den är inte 0xFFFFFF vit.

Biltema verkar ändra färg beroende på just den inställningen

Permalänk
Skrivet av Seiryuu-sama:

Biltema verkar ändra färg beroende på just den inställningen<Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk>

Vart har du den inställningen? I Personalisation > Colours är vart jag har ändrat. Men det tycks vara på ett annat ställe jag ska ändra på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frejoh466:

Vart har du den inställningen? I Personalisation > Colours är vart jag har ändrat. Men det tycks vara på ett annat ställe jag ska ändra på?

<Uppladdad bildlänk>

Inställningar i Firefox -> Allmänt -> Språk och utseende -> Färger

Permalänk
Skrivet av perost:

Inställningar i Firefox -> Allmänt -> Språk och utseende -> Färger

Det var inställningen som löste problemet. Nu har de sidor som hade svart bakgrund och text, vit bakgrund och svart text. Tack.