Diablo IV – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av tombman:

Är det nån här som ens är nära para 300 ? Är 265 men det finns jo inget att göra typ.
Pit är jo enda utmaningen i spelet , allt annat kan man göra blind, men att lvl para är väldigt , väldigt segt nu ....

Jo jag är 300, dingade förra helgen! & ja, riktigt dryg grind...

Visa signatur

ASUS Z390-F Gaming | Intel Core i7-9700K | Noctua NH-U14S | ASUS GTX 1080Ti
Kingston Fury 32GB 3200MHz | Samsung 960 EVO 1TB |
Fractal Design Meshify C Dark TG

Permalänk
Medlem

Elon musk har tydligen slått rekord i 150 pit under 2 minuter.. galet om sant..

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

https://x.com/elonmusk/status/1859304361547182451

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Med potion exploiten då eller? Den ska vara fixad nu iaf.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av reezx:

Jo jag är 300, dingade förra helgen! & ja, riktigt dryg grind...

Respekt. Tror inte jag orkar. Nu har jag 4 builds maxad men den där quill volley sb är så op så jag kommer hela tiden tillbaka till den även om den känns skittråkig men den dödar ALLT på en bråkdel av en sekund .

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk
Medlem

Jag var sugen att börja igen men känns som att komplexiteten bara ökar.

Hittade denna, men kände att den var lite för ”övergripande”:
https://fextralife.com/diablo-4-vessel-of-hatred-welcome-back...

Sitter någon på några fler videos om alla ändringar som skett sen release? Jag slutade efter S1.

Är det ens värt att spela som Casual? Känns ju som enorma tidsåtgångar att levla allting?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Hittade denna, men kände att den var lite för ”övergripande”:
https://fextralife.com/diablo-4-vessel-of-hatred-welcome-back...

Sitter någon på några fler videos om alla ändringar som skett sen release? Jag slutade efter S1.

Är det ens värt att spela som Casual? Känns ju som enorma tidsåtgångar att levla allting?

Om man ser till att bara levla upp en gubbe, så har det aldrig varit lättare. Det går jättesnabbt om man vill. Raxxanterax, ragegamingvideos, Rob2628 har nog alla bra videos vad som gäller just nu. Dom flesta gör ju Poe 2 videos just nu, så du får väl backa lite i tiden för att hitta deras videos.

Edit: Sen har du såklart Maxroll.gg som har en massa info.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[AOC CU34G2X 144hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

...

Vessel of Hatred är fritt att köra nu fram till 3:e januari, så kanske tillfälle att hoppa in igen?

https://diablo4.blizzard.com/en-us/vessel-of-hatred

Själv körde jag bara betan tidigare, så har sett väldigt lite av vanilla D4.

Fick någon boost i spelet så att jag kunde bli lvl 50 med en karaktär direkt. Självklart långt ifrån 60(300), men tänkte själv köra lite casual och mestadels solo.

https://www.oneesports.gg/gaming/diablo-4-welcome-back-boost-...

"Players who own only the base game can boost one character while those owning the Vessel of Hatred expansion can boost two characters."

Passade på att köpa Deluxe-utgåvan av grundspelet innan det försvinner helt. Annars verkar allt bara vara Vessel of Hatred nu.

Är glad att jag lyckades få mina rewards från betan, trots att jag skaffade spelet 1 1/2 år senare

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Vessel of Hatred är fritt att köra nu fram till 3:e januari, så kanske tillfälle att hoppa in igen?

https://diablo4.blizzard.com/en-us/vessel-of-hatred

Själv körde jag bara betan tidigare, så har sett väldigt lite av vanilla D4.

Fick någon boost i spelet så att jag kunde bli lvl 50 med en karaktär direkt. Självklart långt ifrån 60(300), men tänkte själv köra lite casual och mestadels solo.

https://www.oneesports.gg/gaming/diablo-4-welcome-back-boost-...

"Players who own only the base game can boost one character while those owning the Vessel of Hatred expansion can boost two characters."

Passade på att köpa Deluxe-utgåvan av grundspelet innan det försvinner helt. Annars verkar allt bara vara Vessel of Hatred nu.

Är glad att jag lyckades få mina rewards från betan, trots att jag skaffade spelet 1 1/2 år senare

En varning bara, när man dingar lvl 25 så kastas man ut ur spelet...

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

En varning bara, när man dingar lvl 25 så kastas man ut ur spelet...

Tack för varningen! Såg till att ha rensad inventory innan jag nådde lvl 25 på min Spiritborn-karaktär.

Hur ser ni andra på Vessel of Hatred? Köpt expansionen? Värt att lägga lite extra på Deluxe-/Ultimate-utgåvora?

Eller tror ni Diablo IV blir som 3:an där det släpps en "allt-i-ett"-utgåva om något år?

Permalänk
Medlem

Jösses va looten är fortfarande dålig. Har gått över till torment 2 och kör lite random dungeons, pits osv. Men ändå får man som mest bara massa värdelös power 750 gear och sällan nåt med 2 stjärnor så det känns så segt ingen bra belöning alls och har inte fått en enda mythic item ska man spela tusen timmar för att en enda ska droppa ? Lvla paragon över 200 är heller inte motiverande då jag inte kör mycket säsong.

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

Jösses va looten är fortfarande dålig. Har gått över till torment 2 och kör lite random dungeons, pits osv. Men ändå får man som mest bara massa värdelös power 750 gear och sällan nåt med 2 stjärnor så det känns så segt ingen bra belöning alls och har inte fått en enda mythic item ska man spela tusen timmar för att en enda ska droppa ? Lvla paragon över 200 är heller inte motiverande då jag inte kör mycket säsong.

Sjukt svårt att få gear med många GA.

Kör tormentbossar på t4 så skall du se att det droppar massa mythics.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600x
32gb ram
Asus Rog Strix B550-e gaming
Asus Rog Strix RTX 2070 oc

Permalänk

Något jag undrar över är att när man är helt sabla överlägsen på T1 och oneshottar allt och tar alla bossar i Boss lairs på 3 sekunder.
Men, hoppar man upp till T2 så tar enklaste minion en evighet att döda samt att man dör som en fluga om man råkar på en Elite typ.
Om man tänker på D3 är det som att gå från T1 till T6 i jämförelse ungefär.
Ända lösningen jag har hittat är att köra på med nya helt unika grejer och "respeca" karaktären för aktuell "gear".
Att ens tänka på dom skillsen man gillade och byggde upp karatären på funkar inte längre.
Typ, gör om gör rätt. Googla D4 builds och gilla läget. Allt annat är dödsdömt att "ickefungera" ungefär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dredden100:

Något jag undrar över är att när man är helt sabla överlägsen på T1 och oneshottar allt och tar alla bossar i Boss lairs på 3 sekunder.
Men, hoppar man upp till T2 så tar enklaste minion en evighet att döda samt att man dör som en fluga om man råkar på en Elite typ.
Om man tänker på D3 är det som att gå från T1 till T6 i jämförelse ungefär.
Ända lösningen jag har hittat är att köra på med nya helt unika grejer och "respeca" karaktären för aktuell "gear".
Att ens tänka på dom skillsen man gillade och byggde upp karatären på funkar inte längre.
Typ, gör om gör rätt. Googla D4 builds och gilla läget. Allt annat är dödsdömt att "ickefungera" ungefär.

Alla builds har en gräns för vad dom klarar, så det är väl inte konstigt att en egen build är betydligt sämre än "researchad" build online?
Du har väl nått din gräns för din egna build. Då behöver man göra sin research, det är inte konstigt

Däremot så håller jag med att den gränsen ska inte vara fullt så skarp som du beskriver. Om T1 är superenkel så är det ju rimligt att T2 är...lite svårare, T3 ytterligare lite svårare o.s.v.

Men så småningom når du en "T"-nivå som din build inte kan hantera, då får man gilla läget

EDIT: Om alla builds (inklusive den du snickrat ihop själv och antagligen är sub-optimal) ska klara allt material så vore spelet ingen som helst utmaning för de som faktiskt researchat sin build in absurdum
Så nej, alla builds bör inte klara alla svårighetsgrader, du når din gräns till slut. Då får man fortsätta leva på den nivån eller ut på nätet och forska

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dredden100:

Hur långt har du tagit dig i The Pit? Märker att vid Lvl 43 så är det väldigt segt för mig just nu (även med Potions), men försöker levla mina runor i Paragon-trädet till Lvl 46.

Precis som dig så insåg jag att det är i stort sett omöjligt att få till en spelbar karaktär utan att följa färdiga builds.

Kör för övrigt en Dance of Knives Rouge som är grymt kul att spela på konsol

https://maxroll.gg/d4/build-guides/dance-of-knives-rogue-guid...

Är just nu Paragon Lvl 192 i säsongen och är kvar i T1. Ska testa några Nightmare Dungeons i T2 ikväll och se hur fort jag skär igenom alla monster.

Vill kunna dra igenom en vanlig Dungeon på 2-3 minuter då jag fortfarande har ett par saker kvar att göra i säsongen. 2 dagar kvar nu!

/Walkir - Realm Walker

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lellebror:

Sjukt svårt att få gear med många GA.

Kör tormentbossar på t4 så skall du se att det droppar massa mythics.

Är på t2 nu och looten är i princip samma som t1.. trist att man måste hoppa till högsta för att nånsin få sitt första mythic drop :/ Bossar har jag aldrig kört för det är så drygt att farma material och döda bossar är jag för klen tror jag...

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Är på t2 nu och looten är i princip samma som t1.. trist att man måste hoppa till högsta för att nånsin få sitt första mythic drop :/ Bossar har jag aldrig kört för det är så drygt att farma material och döda bossar är jag för klen tror jag...

Om du inte kör bossar så lär du aldrig se en mythic, bara en heads up

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

Jag körde två (2) rundor mot Duriel igår på torment 1 och fick en mystic. Den må vara skräp men blir till en spark.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600x
32gb ram
Asus Rog Strix B550-e gaming
Asus Rog Strix RTX 2070 oc

Permalänk

Blev klar med säsong 7 för några dagar sedan. Kört "som Earthquake Barbarian" den builden är riktigt grym!
Earthquake Barbarian

Körde som "Dance of Knives Rogue" först, men efter att ha sett hur bra Barbarian builden var, så bytte jag till den i stället.

Det var dessutom störtlöjligt enkelt att ha ihjäl Uber Lilith. med denna builden.

Visa signatur

CPU: Intel 13700K GPU: Asus Geforce RTX 4090 TUF RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600MHz CL36 Moderkort: ASUS Prime Z790-A WIFI PSU: Corsair RM1000x Shift SSD: WD Black SN850X 2TB Gen 4 Chassi: Fractal Design Define 7 Skärm: Samsung QN95B 75"

Permalänk
Medlem

Oj . Har helt missat att det kom en ny season men visst, det ska väl vara 4/år .

Hoppa nog över min 1a season I D4 nu . Alldeles för kul med Poe 2 men kul att barb är på topp igen.

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD