Ansiktsigenkänning fungerar dåligt med VPN eller utan internet

Permalänk
Medlem

Ansiktsigenkänning fungerar dåligt med VPN eller utan internet

Hej,

Jag köpte en S24 Ultra för ett tag sedan och har varit mäkta irriterad på att ansiktsigenkänningen inte fungerar så bra. Det har fungerat en gånga av fem men ofta har jag fått logga in med kod.

Men igår startade jag om telefonen och glömde sätta på VPN, och nu fungerar det perfekt, även om det är dunkelt eller till och med mörkt, inte en gång har det varit problem.

Testade att stänga av mobildata och WI-FI och då får jag samma problem.

Så jag undrar, om något vet, kommunicerar Samsung med sina servrar varje gång jag använder ansiktsinloggning? Det känns helt tokigt, men jag börjar bli gubbe och hänger inte med riktigt längre.

Tack på förhand och om jag är helt ute och cyklar får ni gärna idiotförklara mig på ett snällt sätt.

Philip

Permalänk
Medlem

Nej, det verkade vara en tillfällighet. Nu har ansiktsigenkänningen sluta funka igen, oavsett hur och vad jag gör. Trist att Samsung inte kan få det att fungera.

Permalänk
Medlem

Det fungerar inte i dåligt ljus.
Tyvärr är tekniken kass jämfört med Apple som använder någon annan teknik.

Permalänk
Medlem

Svårt att tro att de kör via servrar, skulle ta sekunder att låsa upp telefonen.

Men iaf, använd fingeravtryck istället.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av philipgr:

Nej, det verkade vara en tillfällighet. Nu har ansiktsigenkänningen sluta funka igen, oavsett hur och vad jag gör. Trist att Samsung inte kan få det att fungera.

Kanske en dum fråga men har du provat att göra en ny ansiktscanning?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord