CDON ingen orderbekräftelse

Permalänk

CDON ingen orderbekräftelse

Nån mer som beställt från CDON som inte fått orderbekräftelse? Gjorde ett försök och kom in i betalning med Swish sen blev något fel och återgick till orderkorgen. Men pengar hade dragits. Gjorde ett nytt försök och betalade och fick då ett ordernummer men fortfarande ingen orderbekräftelse i mailen. Kollade skräpposten men ingenting.

Så nu har det dragits två gånger betalt för samma vara. Vill ju inte att de skickar två uppsättningar och kräver mig på returfrakt sen för att de är för snabb och skicka. CDON verkar ju omöjliga att nå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellesandare:

Nån mer som beställt från CDON som inte fått orderbekräftelse? Gjorde ett försök och kom in i betalning med Swish sen blev något fel och återgick till orderkorgen. Men pengar hade dragits. Gjorde ett nytt försök och betalade och fick då ett ordernummer men fortfarande ingen orderbekräftelse i mailen. Kollade skräpposten men ingenting.

Så nu har det dragits två gånger betalt för samma vara. Vill ju inte att de skickar två uppsättningar och kräver mig på returfrakt sen för att de är för snabb och skicka. CDON verkar ju omöjliga att nå.

Kontakta de du köpt från.

Hände mig på en annan online butik, pengarna hade dragits, ingen order skapats för mig. Men den fanns i deras system så de kunde åtgärda det.

Permalänk
Medlem

Precis som nasder skriver så är ditt bästa alternativ att kontakta den enskilda butik du köpt från. Tyvärr.

På grund av diverse upprepade problem med CDONs marknadsplats, oseriösa "samarbetspartners" och CDONs bristfälliga kundservice etc. har jag helt slutat att handla där ifrån. Det är helt enkelt inte värt besväret och oftast går det att hitta samma vara billigare någonannanstans, inte sällan från samma butik som var deras partner från början. Hoppas ditt ärende blir löst på ett tillfredsställande sätt trots mina dåliga erfarenheter.

Visa signatur

| Intel i7 4790K @ 4500mhz, 1,2v | Asus Sabertooth Z97 Mark 2 | Asus Nvidia GTX 770 2GB OC |
| G.Skill TridentX 32GB @ 2400mhz CL10 | Samsung 840 Evo 250GB | 2x WD Green 2TB |
| Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W |

Permalänk

Länge sen jag beställde från CDON, men jag mailade försäljaren direkt istället som ni sa.