Permalänk
Medlem

Latop, i5, 16gb ram och gtx 1060

Hejsan!

Jag har en laptop som har en i5a, 16gb ram och ett gtx 1060, jag skulle börja spela warzone, men jag han bara spela en bana sen dog laptopen, den var för varm. Om jag byter kylpastan i laptopen som aldrig gjorts, tror ni det skulle göra så jag skulle kunna spela flera banor ?`?

Och en kylplatta. vad tror ni om dessa ? Funkar dessa ??

Mvh Olof

Permalänk

Skulle tro att det troligen mestadels handlar ev lite dassig kylpasta i kombination med igendammat kylsystem iom att jag tippar att den har några år på nacken vid detta laget. Min craptop med liknande specar är från 2017 så tippar att iaf modellen är iaf minst 4-5 år nu.

Plocka bort isär hela kylaren och damma ur den ordentligt och lite ny pasta så är nog problemet löst.

Kylplatta är ingen dum ide mestadels för att få upp den från underlaget så den kan andas ordentligt aktiv eller passiv spelar ingen större roll huvudsaken är att få upp den så den kan dra in luft ordentligt på undersidan där fläktintagen oftast sitter.

Fläktar gör generellt ganska liten skillnad men typ denna skulle nog fungera utmärkt även utan fläktarna inkopplade.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3948463

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olofbo1:

Hejsan!

Jag har en laptop som har en i5a, 16gb ram och ett gtx 1060, jag skulle börja spela warzone, men jag han bara spela en bana sen dog laptopen, den var för varm. Om jag byter kylpastan i laptopen som aldrig gjorts, tror ni det skulle göra så jag skulle kunna spela flera banor ?`?

Och en kylplatta. vad tror ni om dessa ? Funkar dessa ??

Mvh Olof

gör rent och byt pasta, tänk inte på kylplatta än, det du kan göra är att ställa något litet under baksidan av datorn så den kommer upp en liten bit, har själv kört med snusdosor, talmeter mm. Använder du datorns tangentbord så fungerar något mindre även bra så länge bakdelen kommer upp en 2-3 cm från där den står så gör det ofta ganska stor skillnad.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Skrivet av norrby89:

gör rent och byt pasta, tänk inte på kylplatta än, det du kan göra är att ställa något litet under baksidan av datorn så den kommer upp en liten bit, har själv kört med snusdosor, talmeter mm. Använder du datorns tangentbord så fungerar något mindre även bra så länge bakdelen kommer upp en 2-3 cm från där den står så gör det ofta ganska stor skillnad.

Lol måttband klassikern brukar ju annars va 2 dvdfodral.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Lol måttband klassikern brukar ju annars va 2 dvdfodral.

Ja måttbandet blev då laptopens skärm hamna precis så underkanten på skärmen hamna i perfekt läge mot underkanten på min externa skärm =p

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Jag har ett batteri som inte går att ta bort, om man kopplar ur det kanske det kan göra skillnad ??

(när man fixat med kyl pasta o rengjort fläktarna, o köpt en kylplatta)

Permalänk
Skrivet av Olofbo1:

Jag har ett batteri som inte går att ta bort, om man kopplar ur det kanske det kan göra skillnad ??

(när man fixat med kyl pasta o rengjort fläktarna, o köpt en kylplatta)

Inte bara fläktarna även kylflänsen som fläktarna blåser genom. Inget ovanligt att det samlas som en ryamatta mellan fläkten och kylelementet.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows