Inet - snabbare att beställa till butik eller hem?

Permalänk
Medlem

Inet - snabbare att beställa till butik eller hem?

Tänkte beställa en monitor från inet. Tror ni det är snabbare att beställa den till butik än att beställa hem den? Monitorn finns bara på lagret.

Bor strax utanför Göteborg

Rubrik något förtydligad. // MOD
Permalänk
Medlem
Skrivet av nocebo:

Tänkte beställa en monitor från inet. Tror ni det är snabbare att beställa den till butik än att beställa hem den? Monitorn finns bara på lagret.

Vad står det för leveranstid om du väljer det ena eller andra alternativet? Känns som en bra utgångspunkt iaf...

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Saxat från Inets FAQ:

Skrivet av Inet:

Vilka leveransalternativ finns det?
Vi erbjuder många olika fraktsätt för att du som kund ska ha möjlighet att välja det som passar dig bäst.
I kassan visas de fraktalternativ som går att välja för just din beställning.
De fraktalternativ som normalt finns att välja mellan är:

PostNord Varubrev - I första hand levereras till din brevlåda och får det inte plats lämnas det istället utanför din dörr. Skulle inte detta heller vara möjligt anländer det hos närmaste ombud. Komplett order innan 16:00 skickas samma vardag. Beräknad leveranstid 1-2vardagar.

PostNord Postpaket - Leverans till valfritt PostNord ombud. Komplett order innan 17:00 skickas samma vardag. Beräknad leveranstid 1-2 vardagar.

PostNord Box - Kontaktfri hämtning vid en av Postnords boxar. Komplett order innan 17:00 skickas samma vardag. Beräknad leveranstid 1-2 vardagar.

DHL Postpaket - Leverans till valfritt DHL ombud. Komplett order innan 14:00 skickas samma vardag. Beräknad leveranstid 1-2 vardagar.

Instabox - Expressleverans till valbart Instabox-skåp. Komplett order innan 15:00 skickas samma vardag. Beräknad leveranstid 1-2 vardagar.

Budbee Hemleverans - Leverans hem till dörren mellan kl. 17-22. Komplett order innan 17:00 skickas samma vardag. Beräknad leveranstid 1-2 vardagar.

PostNord Hemleverans - Leverans hem till dörren mellan kl. 09-21. Komplett order innan 17:00 skickas samma vardag. Beräknad leveranstid 1-2 vardagar.

DHL Hemleverans - Leverans hem till dörren mellan 17-22. Komplett order innan 14:00 skickas samma vardag. Beräknad leveranstid 1-3 vardagar.

Hämta i Butik - Leverans till vald Inet-butik. Komplett order innan 17:00 skickas samma vardag. Beräknad leveranstid 1-2 vardagar.

PostNord Företagspaket - För dig som företagskund erbjuds även Företagspaket vardagar mellan 08:00-17:00. Komplett order innan 17:00 skickas samma vardag. Beräknad leveranstid 1-2 vardagar.

Så det verkar som det är 1-2 dagar oavsett alternativ, men kontakta dem direkt så kanske du får ett bättre svar.
Kan tänka mig att du kanske kan hämta samma dag om du beställer till deras butik i Sisjön då den ligger i samma område som lagret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nocebo:

Bor du ändå såpass nära så hade jag valt att beställa till butik.
Känns säkrare då deras huvudlager ligger en stenkast därifrån...ca exakt 7min med bil, samt att det är en monitor du ska beställa.

När jag var i samma sits så beställde jag en söndag och kunde hämta grejorna på tisdag fm.

Lycka till!

Permalänk
Medlem

Inet skickat oftast samma dag om man inte beställer för sent och man får då paketet dagen efter om man inte bor långt upp i norr.

Permalänk
Inet
Skrivet av nocebo:

Det är lite hugget som stucket. Välj det som passar dig bäst, hemleverans kan dock ta någon extra dag. Så jag hade nog vanligt ombud eller Instabox.

Den absolut snabbaste leveransen ska dock synas i kassan direkt:

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram