högtalare stänger av sig själv

Permalänk

högtalare stänger av sig själv

Hej, jag har ett problem som jag inte lyckats lösa. Jag har en Andersson bluetooth högtalare och oavsett om jag har kopplat telefonen eller datorn till den så stänger den alltid av sig själv efter cirka 1 timme. Har googlat lite och vissa har föreslagit att man kan höja volymen på själva högtalaren. Där är dock ingen volymjustering på själva högtalaren, bara med kontroll och då höjs ljudet synkat med vad som visas på telefonen eller datorn. Jag blir galen, tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Kan du säga exakt vilken högtalare du har? Modell namn och nummer.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk

Andersson ORS 3.5 - With Subwoofer Art.nr: 1007243

jag har den ena högtalaren enbart och det är den som är den aktiva högtalaren av de 2.

Permalänk
Medlem

Det står i manualen
"Anmärkning: Om högtalarna inte används på 30 minuter kommer de automatiskt att sättas i standby-läge (indikatorn lyser rött)"

Permalänk
Skrivet av Drally:

Det står i manualen
"Anmärkning: Om högtalarna inte används på 30 minuter kommer de automatiskt att sättas i standby-läge (indikatorn lyser rött)"

jo men precis, men de används ju , musiken spelas men helt plötsligt så går den in i viloläge.

Permalänk
Medlem

Då låter det som en grej som jag hade fått fixat på garanti eller reklamtion.
För det käns som en mjukvaru bugg typ. Och det är bara i så fall en uppdatering som skulle kunna fixa det om det fins.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Skrivet av Mega-Dark:

Då låter det som en grej som jag hade fått fixat på garanti eller reklamtion.
För det käns som en mjukvaru bugg typ. Och det är bara i så fall en uppdatering som skulle kunna fixa det om det fins.

Okej, tackar så mycket