Följ Black Week på SweClockers

Nu får Nvidias moddverktyg RTX Remix öppen källkod

Permalänk
Melding Plague

Nu får Nvidias moddverktyg RTX Remix öppen källkod

Verktyget får dessutom AI-funktioner för att låta dig skapa ännu mer ambitiösa modifikationer.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ganska häftig teknik rent tekniskt, men de nya texturerna de slänger in i slutet ser ju gräsliga ut. Det path traceade ljuset jobbar hårt för att det ska se bra ut, men alla varianterna ser riktigt dåliga ut jämfört med originalet. Ser mest ut som ännu en tråkig gen ai-gimmick

Visa signatur

Zotac GeForce RTX 3080 Trinity | Ryzen 9 5900x | 64GB DDR4 | Define S

Permalänk
Medlem

Börjar fasen avsky RTX Remix, majoriteten av det jag sett ser betydligt värre ut än originalen och art direction verkar oftast glömmas bort totalt. Visst, kanske kul att leka med några timmar, men inget jag skulle använda om jag skulle spela igenom ett äldre spel igen.

Permalänk
Medlem

Tack Nvidia!

Permalänk
Medlem
Skrivet av meanh:

Börjar fasen avsky RTX Remix, majoriteten av det jag sett ser betydligt värre ut än originalen och art direction verkar oftast glömmas bort totalt. Visst, kanske kul att leka med några timmar, men inget jag skulle använda om jag skulle spela igenom ett äldre spel igen.

Det är inte verktygets fel. Den är till för att förenkla processen sen behöver man göra handpåläggning och fixa saker. Det är inte bara köra det så blir allt perfekt

Permalänk
Medlem
Skrivet av meanh:

Börjar fasen avsky RTX Remix, majoriteten av det jag sett ser betydligt värre ut än originalen och art direction verkar oftast glömmas bort totalt. Visst, kanske kul att leka med några timmar, men inget jag skulle använda om jag skulle spela igenom ett äldre spel igen.

det är designern/utvecklaren isåfall som du får klaga på :/ , jag kan utan problem se detta verktyget som hjälp med inspiration utan att behöva designa helt nya modeller för att sedan kasta dom i bingen.

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av meanh:

Börjar fasen avsky RTX Remix, majoriteten av det jag sett ser betydligt värre ut än originalen och art direction verkar oftast glömmas bort totalt. Visst, kanske kul att leka med några timmar, men inget jag skulle använda om jag skulle spela igenom ett äldre spel igen.

Tycker iaf Portal RTX swr fantastiskt ut. Har inte kollat in så många andra etc remixade spel. Ser framemot om 10 när jag har hårdvara som klarar av Portal rtx

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | 24 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | IBM Model M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selmalagerlöf:

det är designern/utvecklaren isåfall som du får klaga på :/ , jag kan utan problem se detta verktyget som hjälp med inspiration utan att behöva designa helt nya modeller för att sedan kasta dom i bingen.

Som det mesta som ai genererar, tbh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andelf:

Som det mesta som ai genererar, tbh.

sant sant.. men jag ser hellre en designer kasta 300+ koncept, spara 20-30 som kan tänkas användas i framtiden, modellera 1-2 som passade riktigt bra in i området/storyn än att han/hon bara hinner göra 3-5 grova koncept och man använder den som tilltalas bäst p.g.a. tidsbrist/kostnad. :/

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selmalagerlöf:

sant sant.. men jag ser hellre en designer kasta 300+ koncept, spara 20-30 som kan tänkas användas i framtiden, modellera 1-2 som passade riktigt bra in i området/storyn än att han/hon bara hinner göra 3-5 grova koncept och man använder den som tilltalas bäst p.g.a. tidsbrist/kostnad. :/

Är det inte bättre att göra de 5-6 koncepten från grunden av en person som vet exakt vad projektet behöver, istället för att spela ai-roulette och hoppas något av det den spottar ut typ matchar briefen?

Går man med ain får man sänka sina krav och tänja på gränserna för vad som passar projektet för ain kommer med största sannolikhet ta fram grejer som inte passar målet exakt. Och att sänka kraven redan i komcept-fasen låter som ett recept för en sjukt medioker produkt

Visa signatur

Zotac GeForce RTX 3080 Trinity | Ryzen 9 5900x | 64GB DDR4 | Define S

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTZN:

Är det inte bättre att göra de 5-6 koncepten från grunden av en person som vet exakt vad projektet behöver, istället för att spela ai-roulette och hoppas något av det den spottar ut typ matchar briefen?

Går man med ain får man sänka sina krav och tänja på gränserna för vad som passar projektet för ain kommer med största sannolikhet ta fram grejer som inte passar målet exakt. Och att sänka kraven redan i komcept-fasen låter som ett recept för en sjukt medioker produkt

man kan tro att bara göra 5-6 koncept med högre kvalité hade varit bättre, problemet är att i slutändan så kommer bara 1 användas vid det tillfället, medans resten läggs åt sidan för senare bruk eller för att slängas. Som det har sagts ovan så är det upp till designern att nyttja verktyget till fullo d.v.s. skit in = skit ut, bra input = högre chans för bättre output (konceptmässigt talat nu), det hade nog inte gjort någon som helst skillnad om en designer som saknar kreativitet hade använd verktyget eller inte då slutprodukten troligtvis kommer vara lika okreativ som designern.

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm