Amazon Prime Day är tillbaka – maxa fyndchansen med SweClockers

Permalänk
Melding Plague

Amazon Prime Day är tillbaka – maxa fyndchansen med SweClockers

Amazons årliga 48 timmars-rea Prime Day rullar igång den 16 juli. Häng med SweClockers och snappa upp forumets bästa fyndtips på datorer, spel och hemelektronik.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Har aldrig hittat något på prime days än så länge men ska definitivt kolla in utbudet.

Permalänk
Snusfri

Kommer det något intressant man letat efter kanske det blir något köpt.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem

Nä, har inte alls fattat Amazons reor. 2% rabatt på en ps5, eller varför inte 10% rabatt om man köper 10-pack fönster-rengöring? Kanske finns det några "fynd" men de är då inte lätta att hitta för gemene man.

Permalänk
Medlem
Skrivet av infelix:

Har aldrig hittat något på prime days än så länge men ska definitivt kolla in utbudet.

Jag hittar typ aldrig något på Amazons hemsida Så jävla svår att navigera i jämförelse med våra svenska sidor.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Prime Day-reorna har bara blivit sämre och innehåller mest no name-produkter. De märkesvaror som finns har inga reapriser att tala om.
Om jag inte minns fel så gjorde jag ett ynka litet Prime Day-fynd förra året …
Man hittar betydligt bättre fynd genom att lägga till intressanta produkter i önskelistor och sedan hålla kolla på dessa.
Det är inte längre värt den tid det tar att hålla koll på Prime Day!
(Amazonkund sedan 2008 …)

Permalänk
Medlem

Hoppas det kommer någon bra deal på en elektrisk dammblåsare, skulle vilja ha en liten rackare att blåsa rent datorn med istället för att behöva köpa luft på burk.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Hoppas det kommer någon bra deal på en elektrisk dammblåsare, skulle vilja ha en liten rackare att blåsa rent datorn med istället för att behöva köpa luft på burk.

En elektrisk ”damblåsare” hade varit mycket roligare!

Permalänk
Medlem

Lär ju bli som vanligt, att jag passar på att ”fynda” hem förbrukningsvaror.

Det jag vill fynda till min nya altan som alldeles strax är klar är
* En Kamado
* En Laz-y-spa
* Utomhushögtalare

Det enda jag eventuellt kan hitta är väl utomhushögtalare tänker jag

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Får du nys på en oljefri, så tipsa. Kan vara intressant att ha en. Burk är ju skitdyrt

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Får du nys på en oljefri, så tipsa. Kan vara intressant att ha en. Burk är ju skitdyrt

Hitta denna, tror inte det går att hitta någon billigare om det inte dyker upp någon bamserabatt.
https://www.amazon.se/dammbl%C3%A5sare-komprimerad-uppladdnin...

@THB
Är denna snarlik den du köpte i början av året?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaw_B:

Nä, har inte alls fattat Amazons reor. 2% rabatt på en ps5, eller varför inte 10% rabatt om man köper 10-pack fönster-rengöring? Kanske finns det några "fynd" men de är då inte lätta att hitta för gemene man.

Prime days är dock helt annorlunda än andra reor åå Amazon, och varje år kan man hitta guldkorn. Jag köpte förra sommaren ex en bosch lasermätare för typ halva priset jmf mot prisjakt

Permalänk
Snusfri
Skrivet av bärplockaren:

Hitta denna, tror inte det går att hitta någon billigare om det inte dyker upp någon bamserabatt.

@THB

Ser ut att vara rätt lik.
Den var denna jag köpte.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem

Nice! Hoppas på några riktigt bra fynd i år också

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk

8/10 saker man hittar på amazon.se står bara "kan inte skickas till din nuvarande adress". (vilket är Malmö FYI).

Så mest en frustrerande sida.

Lättare att köpa direkt på kina-sida eller amazon.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

@THB

Tack. Har fliken öppen en stund eller två till minst. "rean" håller väl på ett par dagar till

Permalänk
Medlem

Någon som hittat icke-HDD-lagringsenheter som är billiga och bra märke? Tänker nu att få ihop typ 20+TB för en nas/server men vill helst inte betala 4000kr/2TB eller vad det nu kostar i sverige.

Permalänk
Medlem

Dewalt batterier
Robotdammsugare
Oral b AI borsthuvud
Jabra Elite 8 Active (Är rea nu så ska köpa men väntar in Prime days)
DDR 5 minnen

Detta är vad jag håller ögonen på.

Visa signatur

''Man får betala för kvalitet och stabilitet'' //Pantburk 2024.

Permalänk
Medlem

Yippie.. ännu ett år med 7% rea på en produkt som kostar 215 kr.

Permalänk
Skrivet av BattleGeek:

8/10 saker man hittar på amazon.se står bara "kan inte skickas till din nuvarande adress". (vilket är Malmö FYI).

Jag får så också ibland men det är bara när jag väljer att leverera till ombud. Ännu konstigare är att ibland funkar det inte med Postnord men med Bring går det igenom.

Dom få gånger detta händer så får jag välja hemleverans och sedan när paketet har kommit in i Postnord appen kan jag sedan ändra till att leverera till ombud. Hemleverans på små paket är sjukt onödigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Kör ghetto-lösningen om du inte vill/kan köra en kompressor. Ta ett gammalt däck eller låna vinterdäcket, pumpa max (enligt däckets spec), tar en stund med hand/fotpump dock. Du kan skaffa en jättebilig däckkompresor eller dra ner till macken och pumpa däcket annars.

Koppling, en slangbit och en liten picka så är det klart!

Permalänk
Moderator
Moderator

Hoppas på något skoj, även om svenska varianten av rean hittills känts som extremt långt bakom framförallt den amerikanska, men även tyska, i fyndfaktor.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

@THB

Varför inte bara ta en hårtork och sätta på lägsta temp? De har också sånna riktmunstycken

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Tråkigt att se Sweclockers göra reklam för ett så pass bedrövligt företag som Amazon; förmodar att det inte dröjer länge tills vi får se propåer för Temu och Shein också?

Visa signatur

De (tredje person, plural, subjektsform).
Dem (tredje person, plural, objektsform).
Vi (första person, plural, subjektsform).
Oss (första person, plural, objektsform).

Permalänk
Skrivet av FireFlower:

Jag får så också ibland men det är bara när jag väljer att leverera till ombud. Ännu konstigare är att ibland funkar det inte med Postnord men med Bring går det igenom.

Dom få gånger detta händer så får jag välja hemleverans och sedan när paketet har kommit in i Postnord appen kan jag sedan ändra till att leverera till ombud. Hemleverans på små paket är sjukt onödigt.

intressant. Har inte ens varit medveten om att jag haft en "ombudsadress". Ska testa nästa gång det händer

Permalänk
Medlem

Årets fattigaste månad (den efter semestern) så oavsett hur bra priser det är på saker jag vill ha så blir det inga köp för min del.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av BattleGeek:

Bor du i krigszon där i Malmö eller? Hört att Posten vägrar dela ut paket i vissa områden.
Aldrig varit med om annars att de inte levererar till vanliga adresser om säljaren är Amazon.
Har man inte Prime kommer det ju dessutom till ombud istället för hem.

Permalänk
Medlem

Mitt jättestora problem är att jag inte behöver någonting, och de gånger jag vill ha nåt så köper jag det direkt när jag kommer på att jag vill ha det, har inte tålamod att vänta till diverse reor Men ska väl kolla om jag blir inspirerad för man blir ju lycklig av konsumtion, i några dagar i alla fall

Permalänk
Medlem

Enda som brukar vara värt är om man inte redan har en Amazon Kindle Paperwhite, annars är det rätt meh.

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit är inte längre bra, alls. Undvik.

Permalänk
Medlem

Fruktansvärt företag, handlar inte på Amazon