Valve ryktas jobba på nytt Half-Life-spel

Permalänk
Skrivet av Baxtex:

Spolieralert?!

Hahaha, det kom ju ut för 4 år sedan!

Permalänk
Skrivet av Novdid:

Kanske Alyx inte skulle frammana samma illamående? Det är gjort för VR i grunden vilket brukar hjälpa. Men samtidigt så kan en del inte använda VR utan att bli illamående tyvärr.

Skrivet av Molotov:

Du har spelat för lite.
HL2 VR körde du med komfort eller spelade du som ett pro?

Kanske hade vant mig och kanske att Alyx hade känts bättre, men det är något med hela känslan av att stänga in hjärnan i en virtuell värld som känns fel bara. Har någon av er spelat Alyx med No-Vr mod? Vet såklart att det bara kommer vara bråkdelen så fett, men kanske ändå värt det för en Half Life-älskare?

Permalänk
Skrivet av ActualAir:

Kanske hade vant mig och kanske att Alyx hade känts bättre, men det är något med hela känslan av att stänga in hjärnan i en virtuell värld som känns fel bara. Har någon av er spelat Alyx med No-Vr mod? Vet såklart att det bara kommer vara bråkdelen så fett, men kanske ändå värt det för en Half Life-älskare?

Vet du att du aldrig kommer lira det VR så kan det nog vara värt det ändå utan men vad jag läst och kollat på YT videos känns striderna väldigt tråkiga och stela utan VR. Vill du bara uppleva lite HL igen så kan du prova.

Permalänk
Skrivet av Myllerman:

Vet du att du aldrig kommer lira det VR så kan det nog vara värt det ändå utan men vad jag läst och kollat på YT videos känns striderna väldigt tråkiga och stela utan VR. Vill du bara uppleva lite HL igen så kan du prova.

Fanns för 20€ på Steam nu så jag testar 😃

Permalänk
Skrivet av ActualAir:

Fanns för 20€ på Steam nu så jag testar 😃

Ja det är bra rabatt nu och man har ändå två timmar på sig.

Permalänk
Medlem

Med tanke på hur Half-Life Alyx slutade så är det säkerligen Episode 1 det handlar om, där man troligen, helt eller delvis, kommer att spela som...

...Gordon Freeman. Half-Life 2: Episode 3 kommer (nog) aldrig att släppas.

Dold text
Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av BobbyKristensen:

Hahaha, det kom ju ut för 4 år sedan!

Absolut men är ändå kutymt att inte förstöra upplevelsen för andra, så jag la till en spoiler-tag.
Inte svårt, tar inte lång tid och man får fler vänner

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Skrivet av NordhNet:

Absolut men är ändå kutymt att inte förstöra upplevelsen för andra, så jag la till en spoiler-tag.
Inte svårt, tar inte lång tid och man får fler vänner

Absolut, hade jag tänkt på det så hade jag gjort det, men trodde genuint att alla som ville spela det gjorde det för länge sedan.

Permalänk
Skrivet av Myllerman:

Ja det är bra rabatt nu och man har ändå två timmar på sig.

Magisk upplevelse även utan VR!

Permalänk
Medlem

Ähhh bara att dra av plåstret .. skapa och släppa HL3 ... ta massiv kritik och sen är detta över. Vi behöver en closure. Det får inte bli en "found a safe" ... vilket det redan är iofs.

Visa signatur

Chassi: Corsair iCUE 5000T RGB Svart | Moderkort: Asus ROG MAXIMUS Z690 HERO | PSU: Corsair AX 850W
CPU: Intel Core i7-12700KF | Kylare: Corsair iCUE H150i Elite LCD | Skärm: LG 38'' UltraGear 38GN950
RAM: Corsair Dominator Platinum RGB 32GB (2x16GB) / 5600MHz / DDR5 / CL36
GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC V2 | SSD1: Samsung 980 Pro series SSD 2TB M.2
Tangentbord: Logitech G915 TKL Tactile | Mus: Logitech MX Master 3S | OS: Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Skämt åsido. Är säkerligen en uppföljare till Half-Life Alyx.

Dold text
Permalänk
Medlem

Om det nu blir ett "hl3" så kommer det GARANTERAT inte ha samma själ o känsla som dom första, ingen är väl kvar ur det teamet mm..även om dom är kvar så har ju dom blivit äldre, saker ändras med tiden med tycke o smak mm..får bara hoppas det blir ett roligt spel iaf o inte bara grafikh**ande.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

16:07 in i denna video hittar vi Left4Dead3: https://www.youtube.com/watch?v=g98eQx6WvbI&ab_channel=GabeFo...

HL3 eller L4D3?