Jag spelar knappt på Steam och jag har ett RX 6950 XT, kanske är så att folk med AMD kort spelar på andra plattformar?
Nej skämt åsido...
Mjukvaran är fortfarande bara 75%, mitt kort är tokstabilt tills jag börjar bocka i massa "funktioner" som erbjuds i drivrutinerna och då börjar alla möjliga konstiga krascher i vissa titlar och andra oförklarliga följdproblem som t.ex. att Freesync flimrar sönder (kan vara min skärm som är från 2018 som har dålig stöd med) och annat trams så...
<Uppladdad bildlänk>
Det här är resultatet av det och ray tracing kan jag glömma för då får jag extremt spoltjut.
Hade tyvärr samma resultat med mitt RX 5700 XT jag hade när jag byggde datorn och hade ett RTX 2080 Ti emellan som hade stabil mjukvara och alla funktioner fungerade på.
Vill ju helst inte betala Nvidias ockerpriser nästa gång men känner mig nästan tvingad.
Jag tycker dock RX 7900 XTX är "high-end" då de ligger mellan RTX 4080 och RTX 4070 super i prestanda och kostar därefter men skulle såklart vara kul om det låg några % högre än RTX 4080 Super för en lägre prislapp.
RTX 4090 kan jag förstå att det inte vill konkurrera med, slöseri med pengar i mina ögon då utvecklingen går framåt i rask takt, kolla bara hur RTX 3090 åldrats, blir ju piskat av RTX 4070 super i båda ren prestanda och RTX prestanda.