Jag behöver köpråd på bärbar dator för att spela Sims 4

Permalänk
Medlem

Jag behöver köpråd på bärbar dator för att spela Sims 4

Länge sedan jag var här på Sweclockers, men nu hittade jag tillbaka! Knåpade ihop min dator i början av nittiotalet, senaste köpet var 2004, som jag uppgraderade från elektronik-häcken i grovdoprummet i brist på annat. Därefter har jag i princip alltid haft en bärbar via jobbet. Nog om det, men tekniken och allt som hänt har blivit en djungel.

Tänkte köpa en bärbar till dottern som fyller 18 och jag har kollat runt på i5/i7 och RTX3050/3050Ti/4070 osv men inte blivit klokare annat än att det är bra grejer. Dottern hörde jag att hon vill ha en bärbar för att spela SIMS 4 på.

Tänkte höra med er om ni har något köpråd? Budget kan sträcka sig upp till 8000kr. Bra om batteriet inte dör efter tre timmar och att inte fläktarna viner 200% lika länge, för det är segt.

Kan tänka mig bättre begagnat, inget som luktar stöldgods

Felstavat samt ett sista förtydligande § 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om. - MOD
Permalänk
Medlem

I princip allt nytt räcker för sims, behöver inte stark processor alls utan en i3/ryzen 3 från de 4 senaste generationerna är utmärkt. Behöver inte ens dedikerad grafikkort, dock är det kanske bra att ha mer än 8gb ram ifall man använder integrerad grafik. Rtx 3050, även de klenaste (olika tdp på laptops) är mer än nog. Fokusera på batteritid. Batteriet är ju främsta nackdelen ifall köper begagnat.