Inet frågar SweClockers – pest eller kolera i gamingstolen?

Permalänk
Melding Plague

Inet frågar SweClockers – pest eller kolera i gamingstolen?

I veckans Megaklick utlovas drops, tävlingar och snack om nya gamingstolar. Som uppladdning ställs vi inför ett svårt dilemma.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Kolera är klart att föredra framför pest.

Kolera är relativt lätt att bota med vätsketerapi och ger inga permanenta skador. Pest däremot är betydligt farligare, och kräver att man sätter in antibiotika inom 24 timmar och har en dödlighet på 50% obehandlad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Kolera är klart att föredra framför pest.

Kolera är relativt lätt att bota med vätsketerapi och ger inga permanenta skador. Pest däremot är betydligt farligare, och kräver att man sätter in antibiotika inom 24 timmar och har en dödlighet på 50% obehandlad.

I detta avsnitt av fråga Lund kom de fram till att pest eller ebola är en bättre jämförelse:
https://www.svtplay.se/video/erQLwpD/fraga-lund/laxhattar-och...

Men jag hade hellre varit forever alone i gaminstolen om jag hade behövt välja.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, 3080 Ti

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ekhyddan:

Men jag hade hellre varit forever alone i gaminstolen om jag hade behövt välja.

Jo, jag med.

Kan finnas en anledning till detta.

Permalänk
Medlem

Galet elak fråga 😅
Men svaret blir enklare nä jag inser att jag inte vill vara beroende av mina vänners tillgänglighet för att kunna spela=)

Permalänk
Medlem

Finns ju Single Player-spel som lämnat en ifrågasätta sin egen existens

Sedan har vi multiplayerspel som får mig att hata mänskligheten

Vet inte vem som sa det men kastar in något i stil med

”Det absolut sämsta med hobbys är att behöva dela det med idioter”

Edit*

@Inet - En Ubiquiti UniFi Cloud Gateway Ultra hade ju varit väldigt trevligt…

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

OT: Farligt med MegaKlick, finns alltid nåt kul att köpa

OnT: SP hela vägen mest för att då kan man göra saker i lugn och ro i sin takt. MP är så stressigt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Svår fråga. Enklare att hitta tid att spela singleplayer nu för tiden, men samtidigt så har de bästa minnena varit att spela multiplayer med andra. På ålderns höst vill man dessutom inte missa pensionat-LAN

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | Aorus Xtreme WB 3080 | Samsung 970 EVO Plus | Corsair HX1000i | Windows 10

Permalänk
Snusfri

Självklart single player.
Har sedan länge vuxit ifrån att spela med annat konstigt folk.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem

Visst var det kul att spela Wow eller CoD med nån kompis, men nuförtiden har man ingen att spela med, och så har jag inte spelat dem på år och dag. Men det kvittar, är det ett singelspel med bra story så är det minst lika tillfredsställande.

Permalänk
Medlem

There can be only single player.

Det finns väldigt många fler och mycket bättre sätt att vara social på än spel.

Enda undantaget: co-op någon gång ibland, men det klarar jag mig lätt utan.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

På ålderns höst vill man dessutom inte missa pensionat-LAN

På ålderns höst vill jag ha 100% verklighetstrogen VR. Självklart single player.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Single player -utan tvekan.
Anledningen jag började spela var ju för att kompisar var upptagna, när man umgås med kompisar så finns det nästan oändligt med andra saker att göra.
Nu vet jag dock inte om brädspel, kortspel, kubb, yatsy, schack, pilkastning & bowling räknas in i multiplayer-spel, om det gör det så blir det lite knepigare.

Visa signatur

*5800X|B550M|64GB|RTX2080S|GX750W|Core V21|280AIO|2TB+2TB|1440p 240Hz

AMD Ryzen 7 @4,95GHz|Gigabyte Aorus Elite(rev1.3)|Corsair 2x32 LPX Vengeance 2666C16 @3600C20|Gigabyte Windforce OC @Stock|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 4.0x4 Samsung 980 Pro 7000/5100 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Seagate 1TB i RAID 0|Acer Nitro XV272Uz 27" IPS 270Hz @240Hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Klockrent, sannare ord har knappast yttrats, den måste jag komma ihåg!

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

En sekundär fråga vore hur intresserade de som bara spelar (co-op främst) egentligen är av själva spelen. Känns väldigt ofta som det bara är et slags virtuellt hängsubstitut.

Skrivet av pv2b:

Kör man inte multiplayer så minskar risken betydligt att drabbas av båda. ;D

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Offline är föräldrars räddning. Det enda jag hinner mer är steam deck

Permalänk
Medlem

Multiplayer IRL? Hoppas det inte är med skarp ammunition då!

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem

Verkligen pest eller kolera. Att sitta i en fantastisk värld som Baldur's Gate eller Cyberpunk och bara få ta det i det tempo man vill är svårslaget. Med det sagt så har jag haft mina allra intensivaste och mest triumfartade upplevelser i MP. Att besegra en riktig motspelare år bara SÅÅÅ tillfredsställande.

Visa signatur

Fractal Define North / MSI B550 MPG Gaming+ / Ryzen 5 5600G / 32 GB DDR4 @3600MHz / Crucial RealSSD C300 128 GB / MSI 6800 XT 16 GB@2560x1440 / CM Silent Pro M850W / Lurar: Roccat Elo Air / Mus: Roccat Kone / HTC Vive Pro 2

Permalänk
Medlem

Föredrar single player men polarna drar i mig för lag fps spel

Permalänk
Medlem

Jättekul event säkerligen, men inte riktigt för mig att spendera en helkväll framför en stream. Kommer det släppas ungefär-tiden för drops så man kan tuna in bara för erbjudanden?

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Jag spelar allting som single-player, inklusive MMOs. Inte för att jag är asocial eller så, men min speltid är min tid och det sista jag vill då är att umgås med andra människor. Det gör jag så det räcker i mitt vanliga liv, så nä. Spel är (för mig) en verklighetsflykt, och avkoppling.

Visa signatur

Lian-Li LanCool 216, ASRock B650E Taichi Lite, Ryzen 9950X, Arctic Liquid Freezer III 360, 64GB Kingston CL30/6000 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 16TB SATA SSD, Seasonic Focus GX 1000W, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av AndreaX:

En sekundär fråga vore hur intresserade de som bara spelar (co-op främst) egentligen är av själva spelen. Känns väldigt ofta som det bara är et slags virtuellt hängsubstitut.

Kör man inte multiplayer så minskar risken betydligt att drabbas av båda. ;D

Du kan få kolera som singleplayer, inget problem. Räcker med att vara lite oförsiktig med hygienen. (Kolera uppkommer oftast när avloppsvaten kommer i kontakt med dricksvatten.)

Däremot är det mer sannolikt att du överlever om du spelar i multiplayer så någon kan ta hand om dig när du blir sjuk.

Permalänk
Inet
Skrivet av SuperSverker:

Finns ju Single Player-spel som lämnat en ifrågasätta sin egen existens

Sedan har vi multiplayerspel som får mig att hata mänskligheten

Vet inte vem som sa det men kastar in något i stil med

Edit*

@Inet - En Ubiquiti UniFi Cloud Gateway Ultra hade ju varit väldigt trevligt…

Haha, ska se vad vi kan lösa!
Vi uppdaterar Inet.se/live kontinuerligt med tease och vinster
Bland annat har det tillkommit en ASUS Nuc värde 8 000 kr som man kan vinna!

Skrivet av MoNkeY-05:

Jättekul event säkerligen, men inte riktigt för mig att spendera en helkväll framför en stream. Kommer det släppas ungefär-tiden för drops så man kan tuna in bara för erbjudanden?

Vi siktar på att dra igång första dropsen vid 18.00
Sen kommer vi inte ha 100% spikat schema för kommande drops. Så du får göra en avvägning där helt enkelt

När vi startar kommer vi att snacka med produktutvecklarna bakom Fractals senaste nyheter, något som jag personligen ser fram emot. Tror det kan bli en intressant diskussion att följa.

Vi är just nu uppe i över 35 unika erbjudanden och kommer att ha över 1500 produkter i lager. Så det kommer bli en riktigt intressant kväll 🥳

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Kul! Hoppas att jag hinner klicka hem en m2 ssd

Permalänk
Medlem

Någon annan som har samlat ihop en hög med pengar bara för att täcka impulsköpen under megaklick? 😂

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Du kan få kolera som singleplayer, inget problem. Räcker med att vara lite oförsiktig med hygienen. (Kolera uppkommer oftast när avloppsvaten kommer i kontakt med dricksvatten.)

Däremot är det mer sannolikt att du överlever om du spelar i multiplayer så någon kan ta hand om dig när du blir sjuk.

Badar råttorna regelbundet, så ingen fara för vare kolera eller pest.

T-påsning är bara relevant vid förkylningar ju...

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Singel player spel alla dagar i veckan. Superenkelt val för min egen del.

Permalänk
Medlem

Även om de roligaste stunderna har varit med polare så kan man inte lita att spelschema överlappar med småbarn så får välja single player.
Nu finns det mycket bra single player spel vad tur är

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

SP definitivt, även om det i viss mån varit kul med MP.
Där SP handlar om upplevelsen så handlar MP oftast om tävlandet. Om MP försvann helt hade det inte haft någon betydelse alls för min del.
SP ger helt enkelt en bättre upplevelse; utan en massa svammel, fuskande och idioter.

Blir intressant vad som kommer under streamen, har nog oftast köpt något jag ännu inte använt..
I juni blev det dock inget, inte så intressanta erbjudanden och sen har jag redan rätt mycket prylar.
Det jag skulle kunna tänka mig är en relativt billig men ändå hyfsad skärm med fokus på arbete/icke-spelanvändning och storleken 34-45", skulle behövas till föräldrarna.

Permalänk
Medlem

Multiplayer och singleplayer.