Verkar som din budget pendlar lite upp och ner per inlägg
Intel A750 är prisvärd men lite "riskabel" prestandamässigt - Intel är ju lite struliga än så länge.
Intel A770 är inte sååå mycket snabbare men ordentligt dyrare. Skulle inte köpa den. För de pengarna finns det säkrare kort.
Visa signatur
A modest man is usually admired, if people ever hear of him.
Verkar som din budget pendlar lite upp och ner per inlägg
Intel A750 är prisvärd men lite "riskabel" prestandamässigt - Intel är ju lite struliga än så länge.
Intel A770 är inte sååå mycket snabbare men ordentligt dyrare. Skulle inte köpa den. För de pengarna finns det säkrare kort.
Spel är inte jätteviktigt förutom att jag vill kunna köra dota 2 på max inställningar.. Sen när nästa GTA kommer så tänkte jag uppgradera gpu’n! CPU är viktigare..
Skrivet av Alastor Moody:
Det är väl inget direkt fel på bygget men det är en väldigt klen speldator för 16 000 kr om spel är viktigt.
Spel är inte jätteviktigt förutom att jag vill kunna köra dota 2 på max inställningar.. Sen när nästa GTA kommer så tänkte jag uppgradera gpu’n! CPU är viktigare..
Nu har jag kommit fram till det optimala paketet för denna peng (tror jag?!) med 64gb ram, 16gb gpu och en 12 core CPU, vattenkylning, blixtsnabb SSD och ett nice chassi!?: