Att logga in på SweClockers drar igång 30% CPU användning

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Man kan ju också leva i verkligheten och sluta lajva superextrem übersäkerhetsnörd.

Med all respekt, jag förstår att alla inte är intresserad av säkerhet, men att vräka ur sig dylika saker får dig bara att framstå i mindre charmigt ljus.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hund:

Oja. Fy för säkerhet! Vi borde alla skippa lösenord och köra med öppna konton. Säkerhet är ju bara löjligt.

Jag provade igen. Det tog mig ganska precis 30 minuter att logga in... Helt befängt.

Sweclockers har stöd för google authenticator.. mycket säkrare än lösenord, lagrade eller ej.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Sweclockers har stöd för google authenticator.. mycket säkrare än lösenord, lagrade eller ej.

Jag undviker Google som pesten.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det är roligt att alla troll vaknar till och kommer med argument till varför andra ska tumma på säkerheten.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Hund:

Jag provade igen. Det tog mig ganska precis 30 minuter att logga in... Helt befängt.

Sitter du med en potatis till dator?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Sitter du med en potatis till dator?

Vad har prestandan med saken att göra? Det är ju Friendly Captcha som är problemet.

Visa signatur

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Hund:

Vad har prestandan med saken att göra? Det är ju Friendly Captcha som är problemet.

Du säger att det tar 30min att logga in, det tar mig några sekunder.
Friendly Captcha har aldrig varit problem för majoriteten uppenbarligen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hund:

Om du vill att det ska gå snabbare kan du sätta följande flaggor till true
javascript.options.ion
javascript.options.baselinejit

Förutsätter att att du vet vad du gör och konsekvenserna av att ändra flaggorna.

Källa: https://github.com/ironfox-oss/IronFox

Visa signatur

- "Bofors gör inte kulsprutor dom gör kanoner"

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Du säger att det tar 30min att logga in, det tar mig några sekunder.
Friendly Captcha har aldrig varit problem för majoriteten uppenbarligen

Bara för att du inte har problem, innebär det ju inte att någon annan kan ha problem? Även om det hade varit trevligt i det här fallet.

Skrivet av zarrgozz:

Om du vill att det ska gå snabbare kan du sätta följande flaggor till true
javascript.options.ion
javascript.options.baselinejit

Förutsätter att att du vet vad du gör och konsekvenserna av att ändra flaggorna.

Källa: https://github.com/ironfox-oss/IronFox

Tack! Jag antog att det var något med min webbläsare som FC inte gillade. Men jag undviker hellre FC (och webbplatser som använder deras tjänster) än att äventyra säkerhet och/eller integriteten för min webbläsare.

I det här fallet fungerar det bra för mig med LibreWolf på datorn. Jag besöker inte SweClockers tillräckligt mycket för att jag ska orka bry mig, men jag antar att det är ett större problem för andra.

Visa signatur

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Hej! Vänligen håll en god ton i forumet allihopa, vill man använda X framför Y får man göra det.

Vi kan tyvärr inte ta hänsyn till alla forks av populära webbläsare och för tillfället är det Friendly Captcha vi använder som leverantör.