Vilken hub för Z-Wave?

Permalänk
Medlem

Vilken hub för Z-Wave?

Hej! Har ett Heatit Z-TRM3 termostat i fritidshuset som jag skulle vilja kunna kontrollera över internet. Vilken hub rekommenderas? Wifi finns via en 4g router (tp-link archer).

Krav:
Inte superdyrt (läs: Homey Pro)
Pålitlig drift (komma upp igen och fungera efter strömavbrott eller svajigt internet)
Inte en ny hobby (läs: Home Assistant. Villig att spendera en dag på uppsättning, men sen ska det bara funka)
Mobil app för Android
Inget löpande abonnemang
Z-Wave viktigast, men bonus om det går att bygga ut med Plejd

Inga orimliga krav tycker jag?

Permalänk
Medlem

Billigt men sen ska det bara funka är oftast orimliga krav skulle jag säga.
Athom Homey Bridge Smarta hem för 799 kr är ett alternativ du kan testa Homey Premium i tre månader sedan behöver du bestämma dig för om du vill betala för ett abonnemang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av karlbj:

Hej! Har ett Heatit Z-TRM3 termostat i fritidshuset som jag skulle vilja kunna kontrollera över internet. Vilken hub rekommenderas? Wifi finns via en 4g router (tp-link archer).

Krav:
Inte superdyrt (läs: Homey Pro)
Pålitlig drift (komma upp igen och fungera efter strömavbrott eller svajigt internet)
Inte en ny hobby (läs: Home Assistant. Villig att spendera en dag på uppsättning, men sen ska det bara funka)
Mobil app för Android
Inget löpande abonnemang
Z-Wave viktigast, men bonus om det går att bygga ut med Plejd

Inga orimliga krav tycker jag?

Jag har en Heatit WiFi i ena badrummet och till det andra badrummet skaffade jag Heatit Z-TRM3, Raspberry Pi och en ZMEEUZBB-dongel för att sätta upp Home Assistant och kunna integrera mot Tibber. Tyvärr har de bara blivit liggande i min byrålåda i över ett halvår medan Heatit WiFi kör fint med appen (dock utan Tibber-integration).
Jag har uppenbarligen inte heller lust med en ny hobby så jag följer denna tråden med nyfikenhet!

Visa signatur

Jag hade mer RAM än du. Sen insåg jag att det var fullständigt onödigt, så jag sålde hälften.