Permalänk
Medlem

Gratis Vpn tjänst

Vilken Gratis Vpn tjänst för windows rekommenderar ni och varför
vilken är bäst att använda.

När använder ni en vpn

Permalänk
Medlem

De som är gratis är långsamma eller mycket oklart hur säkra de är. Mullvad kostar 50kr/mån och är beprövad.

Permalänk
Medlem

Idag skulle jag dra örona åt, gratis och VPN ger mig vibbar att det är tvärt om men jag kan givetvis ha fel.
Skulle kolla nordvpn, azirevpn, mullvad vpn.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279AQDM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Idag skulle jag dra örona åt, gratis och VPN ger mig vibbar att det är tvärt om men jag kan givetvis ha fel.
Skulle kolla nordvpn, azirevpn, mullvad vpn.

Är inte NordVPN skit, eller är det bara deras marknadsföringsteam?

Permalänk
Medlem

Om du inte betalar med pengar är risken stor att du betalar med dina personuppgifter istället. Skulle inte lita på någon gratis vpn-tjänst. Sannolik säkrare utan isf.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mmpr:

Vilken Gratis Vpn tjänst för windows rekommenderar ni och varför
vilken är bäst att använda.

När använder ni en vpn

Om jag nån gång skulle använda en gratis VPN så skulle det bli Protons, som jag känner är mest trovärdig. Men då får man leva med utländsk server och fluktuerande hastighet beroende på hur många som använder den servern just då.

Jag använder alltid VPN på min PC och gateway (för IOT). Eller ja, förutom när jag ska ladda ner nåt stort eftersom VPN slöar ner hastigheten ganska kraftig på datorn hos mig med mina 600Mbit/s, tappar ungefär 180Mbit/s.

Visa signatur

CPU: 9800X3D
Moderkort: MSI Gaming Plus X670E
GPU: Powercolor RX 9070 XT Hellhound

Permalänk
Medlem

Jag får nog ändå sälla mig till de som rekommenderar att inte köra på gratis vpn. Vet att vi haft stora problem på jobbet att en populär gratis-vpn tog ut betalningen genom att skicka spam från klienterna och annat mindre roligt, vilket skapade en hel del onödigt arbete i sin tur.

För egen del använder jag bara vpn för att nå tjänster och servrar som jag eller min arbetsgivare inte vill exponera mot resten av internet; jobbet betalar för sin lösning, själv kör jag wireguard.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga Proton. Jag tycker den är snabb och jag gillar proton i allmänhet, har även bra omdömen osv.

Visa signatur