Alla fyndtips från mellandagsrean

Fråga om reklamen på Swec

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwertylol1:

Jag menar att du inte betalar en enda krona för att få använda forumet, så det är helt gratis i den meningen.
Sen att du "betalar" genom att det visas lite reklam på en hemsida där du har ett konto och kommenterar i olika trådar tycker jag är det minsta man kan bidra med.

Hade du tyckt det var bättre att Sweclockers inför en medlemsavgift på 79kr i månaden istället?

Mycket bättre! 20 kr i månaden för VIP-konto som 1) gör sidan reklamfri, 2) hjälper till att betala lön och kostnader så att sidan ska kunna leva vidare.

Permalänk

Nu ska jag inte tala om hur jobbet borde göras då jag inte sett någon av sagda annonser eller andra liknande.

Men om detta är ett återkommande problem så kanske det är dax att ta ett alvarligt snack med google om deras kvalitet på anonserna och börja överväga ett alternativ som har bättre koll på vilket skräp de sänder ut till sina kunder.

Då google inte verkar bry sig alls om de skickar ut scamanonserneller inte.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av octopec:

Mycket bättre! 20 kr i månaden för VIP-konto som 1) gör sidan reklamfri, 2) hjälper till att betala lön och kostnader så att sidan ska kunna leva vidare.

Har för mig det varit uppe tidigare i någon tråd att inför donations sub och nån mod sagt att närmre 100:- är vad som behövs för att täcka den missade reklamintäkten till sidan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Har för mig det varit uppe tidigare i någon tråd att inför donations sub och nån mod sagt att närmre 100:- är vad som behövs för att täcka den missade reklamintäkten till sidan.

Intressant, tack. Och om "min kompis" använder adblocker är den uteblivna intäkten från annonser 100%?

Permalänk
Skrivet av octopec:

Intressant, tack. Och om "min kompis" använder adblocker är den uteblivna intäkten från annonser 100%?

Tror det. Är inte insatt i hur deras adsystem är upplagt men tippar att om anonserna inte kan nå destinationen så räknas de inte som en visning och swec får inget för den.

Vill man inte ha anonser men ändå stödja så är det bättre att bara köra en custom css på sidan som förminskar adrutorna till 0x0px då visas de fortfarande men de kommer inte synas iom att fältet de ska vara i är 0 pixlar.

Plus du slipper nagbannern längst upp att du blockar ads.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

100kr per månad per användare? Bullshit säger jag om det. Jag har starka tvivel på att en användare driver in 100kr i månaden i annonsintäkter.

Permalänk
Medlem

Har alltid förr uppskattat att Sweclockers verkar ha kört med reklam som är riktat till en viss användargrupp istället för att så som många andra ställen använda sig av spårande reklam, eller bara skräpreklam så som vissa exempel verkar visa på här i tråden.

Det blir allt mer reklamblockering framöver vad det verkar.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

20kr mot 0kr, ganska klar vinnare för mig här..

Skrivet av m4gnify:

100kr per månad per användare? Bullshit säger jag om det. Jag har starka tvivel på att en användare driver in 100kr i månaden i annonsintäkter.

Precis, betalning för visning är rätt så lågt.
Tittar man på https://adsense.google.com/start/#calculator
Sätter man 50,000 visningar i månaden (väldigt lågt för swec?) så beräknas man få ca 46000kr per ÅR. Dvs ca 0.076666667kr/visning