Sony CCD-TR805E, kassett-delen matar inte ut.

Permalänk
Medlem

Sony CCD-TR805E, kassett-delen matar inte ut.

Sony CCD-TR805E.

Kassettluckan matar inte ut. Jag har använt kameran den den senaste veckan främst för att spola tillbaka band och det fungerade bra. Idag när jag hade ett band inuti visade det en triangel i sökaren och det spolas inte tillbaka längre. Jag tog bort batteriet och lyckades mata ut bandet. Nu, utan ett band inuti, finns det inte längre en triangel men kassettfacket öppnas inte längre när man trycker på eject. Det låter lite och något rör sig lite i botten (den blå mojängen).

Hur kan det fixas?

Permalänk
Medlem

Jag skakade kameran och en liten vit rulle ramlade ut.
Några idéer om var den ska sitta?
Jag fick ingen ledtråd från servicemanualen: https://elektrotanya.com/sony_ccd-tr.../download.html

Permalänk
Medlem

Kanske den ska sitta i jacket mellan de vita bitarna?
Det blir tufft för stora fingrar och pincett att peta dit den.

Permalänk
Medlem

Lyckades inte få dit rullen. Däremot lyckades jag öppna facket då jag tryckte på en rulle till höger om svarta rullen. Sen var jag riktigt dum, istället för att peta dit vita rullen så satte jag i ett band för att testa. Nu får jag inte ut bandet och kommer inte åt stället jag måste peta på för att tvinga öppning.

Permalänk
Medlem

Finns det ett sätta tvinga ut kassetten?

Permalänk
Medlem

Jag har öppnat kameran och ska lägga 6V på motorns kontakter för att skapa en eject/utmatning. Var sitter motorns kontakter?