Irriterande pop fönster

Permalänk
Medlem

Irriterande pop fönster

Har nyligen stött på ett högst irriterande problem. Jag använder firefox på en PC med Win 11. Efter att ha klickat på en länk i ett mail som jag vet är normal hamnar jag där som jag ska. Sedan efter en stund kommer en ny sida upp med ett pop up fönster sägande kära kund google med information att man är utvald att kunna vinna något.
Länk raderad
Det går inte att komma tillbaka till min riktiga sida. Backar jag till fg sida hamnar jag på någon helt annan sida. Har försökt blockera pop up från denna sida men det hjälper inte. Enda möjligheten är att stänga fliken och på nytt gå tillbaka till min sida.
Vad är detta ? Känner någon annan igen det ? Vad kan man göra ?

Länk raderad /mod
Permalänk
Medlem

Känns som att du åkt på nån form av adware kanske? Provat söka igenom datorn med antivirus?

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk

skulle också säga adware eller malware i systemet.

rekomenderar att anmäla länken till mods så den blir borttagen.

glad att jag var skeptisk och försökte öppna den i min sandlåde VM...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_dubbdäck:

Känns som att du åkt på nån form av adware kanske? Provat söka igenom datorn med antivirus?

Windows defender rapporterade inga hot funna

Permalänk
Medlem

Testa med Cloudflare Secure dns med add block, denna dns är 1.1.1.2 och dns 2: 1.0.0.2.

Visa signatur

How do EndeavourOS users like their coffee?
Just like their system—minimal, efficient, and ready to compile at any moment!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jfri:

Windows defender rapporterade inga hot funna

Testa att söka igenom med Malware byes istället.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34