Permalänk
Medlem

Datorbygge 10tkr

Hej!

Jag tänkte passa på att bygga en ny dator nu under Black Friday, när många komponenter är nedsatta. Vänder mig såklart till sweclockers. Jag har en budget på 10 000 kr och vill gärna få hjälp att sätta ihop en bra dator. Tanken är en stilren, svart dator med glaspanel och lite RGB – inget överdrivet, och klara de flesta spel. Har en 1080p 144hz skärm som möjligtvis även uppgraderas snart

Det jag söker:
Nvidia GPU: Har sett att det finns bra erbjudanden på exempelvis 4060/4060Ti på Komplett.

Stilrent chassi: Svart, gärna med glaspanel och lite RGB-lampor.

WiFi-moderkort: Inte ett måste, men skulle vara bra. Om det inte finns bra alternativ så går det att lägga till en

Jag vill få ut så mycket som möjligt för 10k. Alltså mest bang for the buck!

Komponenter som jag är intresserad av kan komma från flera olika företag såsom Komplett, Webhallen, Inet, Netonnet, med mera. Jag beställer och bygger själv! Om ni har några tips på bra erbjudanden eller förslag på hur jag kan få ut mesta möjliga för min budget skulle jag vara väldigt tacksam!

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Elgiganten Build 200 R5/16/1TB/RTX 4060 Ti

9990

https://www.elgiganten.se/product/gaming/datorkomponenter/byg...

Permalänk
Medlem
Skrivet av rayfix:

Blir nog inte bättre än det paketet för 10k!

Försökte få till det under 10k, men jag har svårt att snåla på vissa saker.

4060 Ti & 6750 XT är väldigt lika i prestanda, 4060 Ti har dock enbart 8GB VRAM, AMD-kortet 12GB. Det fanns ett vitt 4060 Ti i vitt som kostade lika mycket som 6750 XT:t i paketet.

Som sagt, svårt att slå paketet i första inlägget.

Visa signatur

FD Define 7 Compact Solid | 7800X3D | ASUS Dual 4070 Super | MSI MAG B650 Tomahawk | G.Skill Trident 32GB 6000MHz CL30 | WD Black SN850X 2TB | Seasonic Focus PX 750W | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Silent Wings 4 | 2st LG 27" 144Hz IPS 2560x1440

Permalänk
Medlem
Skrivet av rayfix:
Skrivet av Keffmode:

Blir nog inte bättre än det paketet för 10k!

Försökte få till det under 10k, men jag har svårt att snåla på vissa saker.

4060 Ti & 6750 XT är väldigt lika i prestanda, 4060 Ti har dock enbart 8GB VRAM, AMD-kortet 12GB. Det fanns ett vitt 4060 Ti i vitt som kostade lika mycket som 6750 XT:t i paketet.

https://komponentkoll.se/bild/vRnUw.png

Som sagt, svårt att slå paketet i första inlägget.

Sjysst att ni la ner tiden. Paketet från Elgiganten såg ändå smidigt ut. Moderkortet saknar wifi men de får man väl lösa på annat sätt. Lägger nog beställningen ikväll eftersom ni båda vouchar för den. Hittade Windows 11 PRO för typ 170kr på programvaruexperten. Tankar man ner det på en sticka och sen in i nya datorn?

Permalänk
Skrivet av rayfix:

Jag skulle vilja påstå att detta paket är utomordentligt bra och smidigt. Allt från samma företag gör det lättare vid eventuella fel.
Kanske kanske man kan få liiite bättre vid just black friday.