Black Week-stream med Webhallen!

Far Cry 6 - öppen värld...nja?

Permalänk

Far Cry 6 - öppen värld...nja?

Jag har nu spelat FC6 ett par timmar och utfört uppdrag på öar hit o dit, men är detta vad man gör spelet igenom?
"Öppen värld"-spel för mig är Fallout, Skyrim osv. där man kan dra runt o göra precis vadsomhelst.
I FC6 känns inte som det finns något att göra utöver uppdrag stup i kvarten. Är det så eller har jag missat något?
Jag spelade innan FC5 o där kunde man dra runt lite härovar o kriga. Upplevde det som betydligt friare.

Och - finns det någon mod som gör att man kan spara när man vill o inte behöver genomföra ett uppdrag först?

(mycket tråkiga/meningslösa dialoger och filmsekvenser drar inte upp betyget precis..)

Permalänk

...och som relaterande fråga då - finns det något liknande "öppen värld"-spel (förutom de jag nämnde ovan då) där man valfritt utför storyline-quests eller fritt spelande. (First person shooter är ju min grej, så jag får väl filtrera ned till det också då)

Permalänk
Medlem

@gubbemannen Svårt att hitta spel exakt som Fallout 3 och 4. Jag gillar också liknande spel man har lärt mig ge upp vissa preferenser. Jag gillar nedanstående spel också:

The Outer Worlds
Horizon Zero Dawn
Metro Exodus
Chernobylite
S.T.A.L.K.E.R Call of Pripyat
Elder Scrolls Online (som ett mycket större Skyrim)

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk

Dying Light är en riktigt goding, iaf i min stil. 1an då alltså, gillade inte 2an..

Permalänk
Skrivet av g1_En4cer:

Dying Light är en riktigt goding, iaf i min stil. 1an då alltså, gillade inte 2an..

2an va bra men saknade vapen. Skulle vara kul att ha något att skjuta med

Permalänk
Medlem

Problemet FC spelen idagsläget är att de känns för "Sandlåda" (eng. Sandbox) aktigt, där det finns dehär och dehär minispelen förutom huvudstoryn. Väldigt repetitivt och påverkar inlevelsen negativt enligt mig, bäst inlevelse får man väl om man bara följer main storyn typ men då blir ju spelet relativt kort också.

Tycker FC spelen behöver nu få en ordentlig förändring istället för bara göra små tweaks till existerande format såsom något nytt customization för skins här och där, nytt minispel, nån ny companion egenskap osv.

Personligen gillade jag både 1an och FC2 och FC3 var ännu ganska bra pga detta, de var inte ännu så "Arcade" aktiga i sin karaktär.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av Millhouse1:

2an va bra men saknade vapen. Skulle vara kul att ha något att skjuta med

Finns sedan ca 10 månader: https://dyinglight.fandom.com/wiki/Firearms_(Dying_Light_2_St...