Jag förstår inte varför du skapar tråden om du redan fått besked om att tekniker från de som driver fibernätet hjälper dig på fredag
Byter du leverantör innan du får hjälp så avbeställs teknikern och du får göra om processen med nästa internetleverantör. Tekniker (eller underentreprenör till Telia/Zitius) hade inte ringt upp dig om felet låg hos Telenor. De har redan kollat (hos Telia/Zitius) att felet inte går att fixa hos Telenor eller på distans om de skickar ut tekniker för hembesök. Du kan inte göra annat än att ta emot teknikern på fredag och vara hemma vid uttalad tid. Felet sitter förmodligen i fastigheten, men hur som helst kan de om det gått så långt inte spåra upp felet utan att skicka ut någon på plats.
Att de avbokat en tidigare tekniker som möjligen jobbade åt Telenor är inte så relevant för dina fråga om du fått bekräftat att en tekniker som jobbar åt fibernätet kommer ut nu.
Du får vänta dina 1,5 dygn, uppsägningstiden hos Telenor är ändå 1 månad och ber du Telenor koppla bort sig redan innan uppsägningsdagen så vill du förmodligen vänta tills tekniker från fibernätet gjort sitt besök.
För att vara tydlig:
Det var detta du sa i ditt inlägg för ett par timmar sedan.