Indiana Jones and the Great Circle – stilig grafik och bra flyt

Permalänk
Melding Plague

Indiana Jones and the Great Circle – stilig grafik och bra flyt

Sätt på dig läderjackan, leta rätt på oxpiskan och häng med för att se om nykomlingen är den heliga graal eller blott en kopia.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

3070 får stryk av 3060... 😬

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Chris_Kadaver:

Äntligen kom de där 12 GB i grafikminne till användning.

Permalänk
Medlem

Ska bli kul att testa i helgen! Trist att mitt 3070 presterar så kasst i 1440p bara(fruktansvärt snålt med 8gb vram).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Så går det när man snålar på vram.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 9 PRO

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Bankai:

Ska bli kul att testa i helgen! Trist att mitt 3070 presterar så kasst i 1440p bara(fruktansvärt snålt med 8gb vram).

Det går att få ned minnesanvändningen en del genom att minska "Texture Pool Size", så börjar med att fippla där om du upplever skakig prestanda.

Permalänk
Medlem

Jisses vad VRAM som används, surt för alla dom som köpte in sig på nVidias skitsnack om VRAM för några år sedan.

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem

Den kom en drivrutin för spelet igår för nvidia

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Det går att få ned minnesanvändningen en del genom att minska "Texture Pool Size", så börjar med att fippla där om du upplever skakig prestanda.

Tack för tipset!

Permalänk
Medlem

RTX 4060 (och till viss del 4060 Ti) presterar pinsamt dåligt, långt sämre än sina syskon i föregående generation.

Permalänk

Jag är så sugen på att lira. Men det känns enligt dessa tester att mitt grafikkort S3 Virge 325 2MB är i slöaste laget, så det blir ett nytt grafikkort eller avvakta på konsolreleasen för min del.

Frågan är vilken grupp som mest är sugen på detta spel? Är det de äldre som är uppvuxna med Indiana Jones filmerna eller är det mer ungdomar som vanligt.

*edit*
Om vi tar grafikkortet som fick jumboplaceringen. Radeon RX 7600 GB. Så är det ändå ganska nytt och dyrt, speciellt om man pratar om gruppen medelålders personer som inte är gamers och vill spela på deras gamla bruksdator.
Finns det något sätt att ändå få upp FPSen lite så det blir spelbart? Lite som man gjorde förr i tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Jag är så sugen på att lira. Men det känns enligt dessa tester att mitt grafikkort S3 Virge 325 2MB är i slöaste laget, så det blir ett nytt grafikkort eller avvakta på konsolreleasen för min del.

Frågan är vilken grupp som mest är sugen på detta spel? Är det de äldre som är uppvuxna med Indiana Jones filmerna eller är det mer ungdomar som vanligt.

Bra fråga. Mina barn har ingen aning om vad detta är för något

Edit: Du kan få låna ett TNT Riva 32 av mig.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem

Fick titta på bilden ett par gånger innan jag fattade att det var Jonas och inte Harrison Ford

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem

RTX3080 verkar ha problem om man fläskar på med texturerna också.

Men jag kan tycka att det bara är ett problem om man inte kan sänka grafiken så att det flyter på ändå, det fick man ju alltid göra ’förr i tiden’.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Uppenbarligen är jag i målgruppen. Blir ett givet köp. Jag är en ungdom på 58 år bara.
Men grabbarna på 12 och 19 har förstås sett alla Indy-filmer också. Förmodligen kan de sen spela detta också via Family Share på Steam. Jag har matat dem med "kultfilmer" av alla de slag från min uppväxtstid. Det allra mesta gillas och man får också kommentaren "varför var alla filmer bättre förr"? Visserligen slipper de ju se allt skit från gamla tider då jag ju filtrerat ut det bästa (via min "goda smak" ). Förstås ser vi allt modernt också som Marvel m.m.

Permalänk
Medlem

Kör allt på maxat 3440x1440 med 7800X3D & 4090, native utan DLSS+FG.
Testade imorse och det flöt på ganska bra, låg på 120-140 fps och kanske lite mindre i vissa områden.

Men sen efter att jag installerade dagens Nvidia drivrutiner så flöt det inte alls på lika bra, nu måste jag sätta på DLSS+FG för att få bort stutters.

Permalänk
Medlem

När RT är obligatoriskt (även om det är en lättdriven implementering) så är 8GB för klent helt klart.

Nöjd med prestandan på 6700XT, kommer definitivt köra det på Gamepass.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x, 6700 XT

Permalänk
Medlem

Heh, Very Ultra och Supreme.
Samt skiljer i princip inget mellan Ultra-Supreme. T.o.m liten skillnad från Low.

Varför rx 7600 presterar så dåligt när 7800xt är på 4070 nivå förstår jag inte, även 4060 ligger lite risigt till.

Permalänk
Medlem

Så sjukt hur deras rekommenderade specs var så långt ifrån verkligheten!

Gött med bra prestanda till folket

Visa signatur

GPU: Asus TUF 4070 Ti Non-OC | CPU: Ryzen 7 5800x | RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600MHz
Mobo: Gigabyte B550M AORUS PRO-P | PSU: be quiet! 750W | Chassi: Fractal Design Define 7 Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasdern:

Så sjukt hur deras rekommenderade specs var så långt ifrån verkligheten!

Gött med bra prestanda till folket

Hurså? 2060super, a580 och rx6600 verkar knappast klara av 60fps på low.

Permalänk
Medlem

Noterade först inte vilka kort som låg i botten men herregud, 7600! Urusel prestanda även i 1080p... 4060 imponerar ju inte alls heller men är iaf spelbart.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x, 6700 XT

Permalänk
Skrivet av qwertylol1:

Kör allt på maxat 3440x1440 med 7800X3D & 4090, native utan DLSS+FG.
Testade imorse och det flöt på ganska bra, låg på 120-140 fps och kanske lite mindre i vissa områden.

Men sen efter att jag installerade dagens Nvidia drivrutiner så flöt det inte alls på lika bra, nu måste jag sätta på DLSS+FG för att få bort stutters.

Hmm, tack för det. Väntar nog med senaste drivarna då. Dom jag har nu är nog näst senaste och alla spel flyter så bra.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av rwkk:

Heh, Very Ultra och Supreme.
Samt skiljer i princip inget mellan Ultra-Supreme. T.o.m liten skillnad från Low.

Varför rx 7600 presterar så dåligt när 7800xt är på 4070 nivå förstår jag inte, även 4060 ligger lite risigt till.

VRAM, det tar slut på 8 GB-kort och AMD drabbas särskilt hårt av detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huxflux:

Fick titta på bilden ett par gånger innan jag fattade att det var Jonas och inte Harrison Ford

Indiana Jonas

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Zalman Z9 Iceberg MS | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

- ’Very Ultra’ är en grej tydligen
- 4090 torskar mot både AMD och 4080 i 1080p
- @JonasT i hatt! Vem kunde ana?!

Intressant på många sätt!

Permalänk
Medlem

Tycker personligen att spelet inte såg så imponerande i testslingan. Var det med low preset? Någon slags strålspårningsbugg vid 00:25 då texturen på väggen till vänster lyser upp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Kanske ska lägga upp en bytesförfrågan med pengar emellan för att få uppgradera från mitt 3070 till 3060 då?! 🙄
3080 verkade ha klarat sig ändå... Såg du hur långt man var tvungen att backa i grafikinställningarna för att 3070 skulle gå om 3060, eller var 8GB helt enkelt för lite vram för den här titeln?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

Hurså? 2060super, a580 och rx6600 verkar knappast klara av 60fps på low.

De sa också att ett 3080 ti skulle ligga runt 60 fps på 1440p, men i dessa tester så bör det ligga nånstans mellan 112 och 133 fps då det är emellan 4070 och 4070 ti...

Visa signatur

GPU: Asus TUF 4070 Ti Non-OC | CPU: Ryzen 7 5800x | RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600MHz
Mobo: Gigabyte B550M AORUS PRO-P | PSU: be quiet! 750W | Chassi: Fractal Design Define 7 Compact

Permalänk
Medlem

ID Tech > UE5? 😄 verkar som det.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Haha, ja... Jag sitter mest och spelar overwatch 2 i ultra settings i 1440p med 3gb vram utnyttjade med mitt 4070 super. Måste börja köra mer tungdrivna spel så jag får valuta för mitt inköp.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | 4070 super | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6