Permalänk
Medlem

Facebook abb

Fick nyss upp en ruta när jag gick in på Facebook där dom ville ha 75 sek för att slippa annonser på Facebook och Instagram, efter det har FB och Instagram inte fungerat som det ska.

För min del så blir det att lämna både FB och Insta och använda Threads och Bluesky. Samt Signal för mess tjänst

Kanske behåller Messenger bara för kontakt listan man har där.

Någon annan som fått denne ruta? Fick den precis innan FB gick ned

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Du vet vilka som äger Threads va? 👀

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linus:

Du vet vilka som äger Threads va? 👀

Opps tanke vurpa.. tack för påminnelsen. Då blir det Bluesky och någon Mastodon del. Samt Signal

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

FB verkar ha lite bekymmer ikväll och rutan du fick upp är troligtvis inte relaterad till det. Jag har inte sett den och har problem med att komma åt olika FB-relaterade tjänster.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonii:

FB verkar ha lite bekymmer ikväll och rutan du fick upp är troligtvis inte relaterad till det. Jag har inte sett den och har problem med att komma åt olika FB-relaterade tjänster.

Jag har ödslat hela kvällen till att försöka få igång mitt Oculus Quest 2 som inte använts på länge. Fastnat i att jag inte kan logga in på mitt Meta-konto. Tillslut gav jag upp och snubblade då över det här inlägget. Nu tändes hoppet igen, kanske man gör ett nytt försök i morgon.

Permalänk
Medlem

Ja, Facebook är helt faced up idag. Stör mig, eftersom det är så många på internet som har så mycket fel idag att jag måste skriva av mig nånstans.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirum:

Ja, Facebook är helt faced up idag. Stör mig, eftersom det är så många på internet som har så mycket fel idag att jag måste skriva av mig nånstans.

Bättre att dra sig ur kontrollfreaket Fecesbook, och istället skaffa Mastodon mastodon.nu är en trevlig instans.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Bättre att dra sig ur kontrollfreaket Fecesbook, och istället skaffa Mastodon mastodon.nu är en trevlig instans.

Gick in för att se va de där var och möttes av drivor av sosse propaganda så nej tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweckid:

Gick in för att se va de där var och möttes av drivor av sosse propaganda så nej tack.

Om du fokuserar på vem som har lagt ut de tootsen, så är det till synes endast Propagandacentralen som lägger upp sån skit på mastodon.nu.

Som tur var kan man mycket enkelt mute'a eller blockera konton på Mastodon. Man kan till och med filtrera bort ord och hashtaggar om man så vill. Jag har gjort det i drivor, så nu är mitt flöde mycket rent och fint från allmänt skit (till exempel hashtaggarna OpenForumAcademy och FOSSCOMM2024 och orden eurovision och wordfeud).

Läs mer: https://docs.joinmastodon.org/user/moderating/

Jag har dock min egna instans, men jag följer flöden från mastodon.nu och fosstodon.org. Den sistnämnda instansen är för geeks only. Deras flödet är sjukt bra!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Officiell jultomte

Tyvärr är Facebook helt sönderbombat med skit & reklam. Hade lämnat för länge sen om det inte vore för alla användbara grupper för diverse intressen osv.

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | Stryktipset

Permalänk
Medlem

Precis blir att ha kvar facebook och köra deras gratis men att man sen använder Bluesky och Mastodon mera och har FB bara för grupperna och dom personerna som endast anv facebook för kontakt delen.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweckid:

Menar du att det är mindre av det på Facebook då?

På Mastodon kan alla skapa en egen instans (personlig eller för andra likasinnade) eller gå med i en redan nischad instans. Den friheten hittar du inte i företagsstyrda plattformar.

Finns ingen anledning att bojkotta Mastodon som plattform för att en instans består av människor man ej håller med (mastodon.nu är vad jag vet inte politisk men det hindrar inte folk från att vara politiska).

Det fina med Mastodon är ju att du kan kommunicera med alla oavsett instans och därmed möta dina meningsmotståndare. Precis som det ska vara. Människor som vill stänga ute andra grupper med andra värderingar än en själv är farliga för samhällen.

Visa signatur

Vänligen citera mig om ni vill ha svar av mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dax:

Opps tanke vurpa.. tack för påminnelsen. Då blir det Bluesky och någon Mastodon del. Samt Signal

Bluesky?! Internets Nordkorea.. Aja smaken är som baken.

Signal känns pålitligt dock.

Visa signatur

▂▃▄▅▆▇█▓▒░PCMR░▒▓█▇▆▅▄▃▂