Haha, detta är ju lite lustigt, råkar faktiskt ha en M720q som emulatorbox i vardagsrummet
Angående nätdelen så är det precis samma som Lenovo körde till sina laptops under lång tid, fyrkantigt kontaktdon med gula plastdetaljer. Den som följde med min M720q är i 65W-utförande. Sitter en i5-9600T i den, så en sådan nätdel ska räcka för dig med. Du kan hitta en på Tradera för småpengar, det verkar finnas säljare som gjort en grej av att sälja reservnätdelar till laptops. Exempel, finns hur mycket som helst. Gissningsvis kan man komma undan med en mindre variant också, T-serien drar inte mycket ström.
Har inget diskret grafikkort i min M720q, den integrerade HD630 iGPU:n duger utmärkt till emulation av både PS2 och Gamecube (och underförstått alla tidigare plattformar). Generellt rekommenderas detta också till Lakka som jag kör på den. Batocera har bättre stöd för diskreta GPU:er, och jag har sett en del diskussion om hur sådana kan knölas in i Lenovos Tiny-serier på servethehome.com i vad mån man behöver något kraftfullare. Notera att detta innebär att du inte får plats med någon SATA SSD om du skulle vilja använda en sådan av något skäl, då är det nVME i M.2-port som gäller. Angående din fråga där är mitt intryck att vad som helst funkar, kör nån gammal Samsung i min.
Använder en 8Bitdo Pro2 som handkontroll, det enda jag tycker möjligen kan slå den på fingrarna är de till Xbox 360 och framåt, men det antar jag är en smaksak. Pro2 är en fantastisk handkontroll för pengarna man får ge för den
Har aldrig testat med fyra controllers, men ser inte varför det inte skulle fungera.
32 GB RAM är fullständig overkill för en emulatorbox, jag kör 16 i min, men det skulle nog funka bra med 8 eller 4 också. Det skulle isf vara om du vill köra emulatorer med CD/DVD-images från ramdisk eller nåt, vad det nu ska vara bra för när man har en blixtsnabb nVME-disk i burken.
Min M720q har inte BT inbyggt, men det funkar klockrent med en billig USB-BT-dongle från TP-Link, UB500, för händelsen att det skulle vara samma sak med den du har på gång.
Tillägg: kolla också så man inte aktiverat Computrace i datorn du står i begrepp att köpa. Begär foton från Security-menyn i UEFI-setupen. Det går att deaktivera, men det är ganska bökigt, innefattar att dumpa bioschippet med extern programmerare, hitta aktuella nvram-parametrar, ändra dem, och flasha tillbaka dumpen.