Begränsad åtkomst till gamla inlägg?

Permalänk
Medlem

Begränsad åtkomst till gamla inlägg?

Noterade just att jag bara kan backa 100 sidor bland mina inlägg.
Vilket bara täcker de senaste 3 eller så åren för mig.
Är det en teknisk begränsning eller bara en liten miss ?

Permalänk

kan säkert va nån begränsning att de inte spar historik hur länge som hälst.

även om varje persons data inte tar mycket plats per inlägg men med nästan 400000 aktiva konton så blir det nog en del data som ska lagras.

kan även vara att allt gammalt sen innan GDPR ändringarna inte är loggade minns inte riktigt när GDPR regelverket infördes.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Har inget med GDPR att göra iaf. Du kan tex se dina skapade trådar, och där genom hitta väldigt gamla inlägg tex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

kan säkert va nån begränsning att de inte spar historik hur länge som hälst.

även om varje persons data inte tar mycket plats per inlägg men med nästan 400000 aktiva konton så blir det nog en del data som ska lagras.

kan även vara att allt gammalt sen innan GDPR ändringarna inte är loggade minns inte riktigt när GDPR regelverket infördes.

GDPR har inget med anonyma foruminlägg att göra.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Geeks
Jobbar med data
Skrivet av Svensktiger:

Är det en teknisk begränsning eller bara en liten miss ?

Något val en utvecklare gjorde en gång i tiden. Säkerligen för att inte spindlar ska få ytterligare sidor att crawla.