Alla fyndtips från mellandagsrean

Ny padda för främst spel

Permalänk

Ny padda för främst spel

Tjaba.

Jag har noll koll på surfplattor så skulle behöva lite hjälp.

Jag vill ha en surfplatta där jag kan lira typ runescape och ibland titta på någon film. Vad ska man tänka på?

Vill helst inte ha något över 5000kr.

Någon som har bra tips?

Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skepparn26:

Tjaba.

Jag har noll koll på surfplattor så skulle behöva lite hjälp.

Jag vill ha en surfplatta där jag kan lira typ runescape och ibland titta på någon film. Vad ska man tänka på?

Vill helst inte ha något över 5000kr.

Någon som har bra tips?

Tack

Denna torde kunna fungera, det är varianten med 8gb ram och 128gb lagringsutrymme:
Samsung A9+
Får ju lov att säga att priset såg trevligt ut för denna modell.

Men en Samsung S8 torde ju erbjuda mer "kraft", men verkar ligga strax norr om 6k för tillfället, vet ej heller om det är overkill för Runescape.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Köpte en iPad mini 2024 igår för strax under 7000:-.
8GB RAM och 128GB SSD gjorde den till en vinnare. Även A17 Pro-kretsen är svårslagen i prisklassen.

Sneglade även på en Samsung Tab S9 FE (4490:- just nu), men är van vid Apples inlåsning
https://www.inet.se/produkt/1975291/samsung-galaxy-tab-s9-fe-...

Installerade RetroArch precis på min lilla iPad Har även en iPad Pro 11" med M1 (2021), men den har alltid känts lite klumpig.

Permalänk

Jag har iPad Pro M4 och billiga Android. Min åsikt är att det är lite same shit different name.
Det är inte en så otroligt stor skillnad som man kan tro, inte ens Apputbudet är stor utan de bästa spelen finns till båda.
En varning är att de flesta populära spelen är också Pay to Win. Alltså spelen är roliga, men de är uppbyggda så att man måste vänta på saker som ska byggas och man får vänta på hälsa. Man kan köpa till så man har flera som bygger samtidigt. Ibland kommer ett köpfönster upp som man måste öppna och det är svårt att hitta hur man stänger fönstret utan att köpa, jag undrar hur de på Apple godkände detta? Alltså samma skit på både Android och iPad, jag ser ingen vara bättre i mina tester. Jag förstår mycket väl varför mobilspelmarknaden med detta sätt är den största spelmarknaden när folk triggas så att köpa i spelen.

Mitt förslag på surfplatta är att det är ofta väldigt bra rea på någon platta, då kan man göra ett fynd.
Undvik begagnade iPads då de ofta säljs till överpris, detta till köpare som vill betala mer för en äldre modell än vad Apple skulle ta för den om de sålde den ny.