Bäst SFFPC-chassi för en förstagångs-byggare?

Permalänk
Medlem

Bäst SFFPC-chassi för en förstagångs-byggare?

Jag har länge varit sugen på att sätta ihop en SFFPC, men fegat ur då jag varit osäker på om jag skulle kunna få grejerna att passa in bra på det lilla utrymmet och få till tillräckligt bra luftflöde.

Vilket chassi vore det bästa för en förstagångs-byggare? Skulle vilja ha nånting i liknande storlek som en Fractal Design Terra.

Jag vill påpeka att det är första gången jag ska bygga en SFFPC, jag har byggt ihop några datorer i vanliga midi tower-chassin genom åren.

Visa signatur

MSI B450 TOMAHAWK MAX | AMD Ryzen 7 3700X + Noctua NH-U12S | Gigabyte RTX 2080 Windforce OC 8GB | 32GB Kingston HyperX Fury 3200MHz | Seasonic Focus GX 750W | WD Green SN350 2TB | 32" LG UltraGear 32GP850

Lenovo LOQ 15APH8 | AMD Ryzen 7 7840HS | RTX 4060 8GB | 2X8GB Samsung 5600MHz | WD Green SN350 2TB

Permalänk
Skrivet av favouredhawk:

Jag har länge varit sugen på att sätta ihop en SFFPC, men fegat ur då jag varit osäker på om jag skulle kunna få grejerna att passa in bra och få till tillräckligt bra luftflöde.

Vilket chassi vore det bästa för en förstagångs-byggare? Skulle vilja ha nånting i liknande storlek som en Fractal Design Terra.

Fractal design terra ser ju dock enkel ut för att vara sff?

Det är en av mina favorit chassin utseende https://www.sweclockers.com/test/36584-fractal-design-terra-v...

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Jag byggde ihop mitt första SFFPC i ett Terra chassi. Gick jättebra och det finns massor av YT guider med. Snyggt blir det med. Terra rekomenderas varmt från mig.