Här är ditt år på SweClockers!
Permalänk
Medlem

Släcka felkoder Skoda Superb

Halloj

Jag har en Skoda Superb som fyra år i rad varit inne på verkstaden för att motorlampan börjar lysa gult när det är kallt ute. Jag har fått det förklarat för mig att det är ett vanligt fel på min och liknande bilar inom VAG att systemet registrerar ett för högt avgas-värde och detta är på något vänster kopplat till AdBlue.

Hur som helst... Imorgon hämtar jag för fjärde gången ut bilen för samma "fel" och varje gång så har de tagit in den för felsökning och sedan resetat felet i mjukvaran i hopp om att det inte ska komma tillbaka. I år kostade denna felsökning 1900 spänn på en auktoriserad verkstad - vilket är helt åt helvete dyrt för ett icke-ingrepp...

...så. Jag hade tänkt att köpa en sån där felkodsläsare som ger mig möjligheten att släcka dessa fel själv men jag går lite bet i vilken jag ska köpa. Kanske alla fungerar? Kanske vissa inte fungerar på just min bilmodel? Frågorna är många.

Är det någon som kan rekomendera en läsare som utför just detta på min bil eller som kan guida mig igenom detta?

Bilen är en Skoda Superb från 2019 med en 190 HK dieselmotor. "Škoda Superb Kombi 2.0 TDI 4x4 DSG Sekventiell, 190hk, 2019 7 växlar" står det på car.info.

Tack på förhand!

Visa signatur

En ny signatur