Låg nedladdningshastighet på min nya Mac Mini

Permalänk

Låg nedladdningshastighet på min nya Mac Mini

Hej,

Så jag har testat mitt internet på min nya Mac Mini M4 2024 via bredbandskollen.se och kommer upp i 200mb.

När jag ska ladda ner något på typ 1.5gb från App Store så tar det 15-20 minuter och jag fattar inte vad anledningen är att det går så otroligt långsamt.

Någon som vart i samma sits eller har tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jackie_moon:

Hej,

Så jag har testat mitt internet på min nya Mac Mini M4 2024 via bredbandskollen.se och kommer upp i 200mb.

När jag ska ladda ner något på typ 1.5gb från App Store så tar det 15-20 minuter och jag fattar inte vad anledningen är att det går så otroligt långsamt.

Någon som vart i samma sits eller har tips?

Wifi eller trådat nätverk? Om wifi, hur ser statusen ut för anslutningen? Om du trycker option och på wifi symbolen så får du info om anslutningen som du kan posta här.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem

App Store kanske inte är snabbare? Jag har bara 100mb och en Mac mini M2 och tog ett tag att ladda ner stora saker men inget jag tänkte på. 15 minuter låter inte som något extremt. Skillnad mot Playstation 3 när det tog 5 timmar oavsett hur snabbt internet man hade hehe.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.