W10 vs W11, uppgradera?

Permalänk
Medlem

W10 vs W11, uppgradera?

Hej!

Varför byta ut något som funkar? EOL kommer jaja..

Vad tycker SweC?

EDIT: Höll länge i XP innan W7, höll i W7 länge innan det blev 10.

Visa signatur

CPU:5800X
GPU: 3080OC
Jag är mindre sosse än dig #Folding #Sweclockers #AnvänderMinGPU
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...
https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av atego:

Hej!

Varför byta ut något som funkar? EOL kommer jaja..

Vad tycker SweC?

<Uppladdad bildlänk>

EDIT: Höll länge i XP innan W7, höll i W7 länge innan det blev 10.

Om din signatur stämmer så skulle jag köra W11.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag skulle hålla mig borta från Windows 11 så länge det bara går. Microsoft har gått all-in gällande integritetskränkning och makt med Windows 11, samtidigt som de tar bort funktioner och gör saker ostabilt. Källor? SweClockers och andra tekniksajter har publicerat många nyheter om detta.

Om du vägrar betala för säkerhetsuppdateringar och du är rädd för att få obehöriga besök av hackers eller liknande, byt till Linux Mint Cinnamon. Åtminstone börja med den distributionen om du är en van Windows-användare. Då kommer du vara mer fri där du har kontrollen över vad som ska hända med ditt operativsystem.

Och ja, du kommer kunna spela majoriteten (om inte alla) av de spel som annars spelar i Windows.

Skrivet av atego:

Varför byta ut något som funkar?

Exakt!!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.