Kablar till Seasonic prime 750 gold.

Permalänk

Kablar till Seasonic prime 750 gold.

Hej

Har en reserv PSU, Seasonic prime gold (Model: SSR-750GD) som jag hade tänkt att använda när farsans gamla PSU gav up.
Som vanligt har man satt kabel påsen på sådan "jävla" säkert ställe att man inte hittar den.

Så min fråga är finns det någon vettig "cable set" som funkar för denna PSU som är värt det, eller är det bara ett köpa en ny PSU åt farsan. Han har AM4/ryzen 5600/Rx 6600

Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av spiker1977:

Hej

Har en reserv PSU, Seasonic prime gold (Model: SSR-750GD) som jag hade tänkt att använda när farsans gamla PSU gav up.
Som vanligt har man satt kabel påsen på sådan "jävla" säkert ställe att man inte hittar den.

Så min fråga är finns det någon vettig "cable set" som funkar för denna PSU som är värt det, eller är det bara ett köpa en ny PSU åt farsan. Han har AM4/ryzen 5600/Rx 6600

Tack

Cabelmods är de jag kommer på bara så där. Biliga är de nog inte, men kanske ändå billigare än en ny psu.
https://eustore.cablemod.com/

Annars fråga seasoniks suport tycker även med att de borde sälja reservdelar när de gör reklam om sig att vara ett super premium märke. kanske till och med ger gratis 🤔

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk

Tack för svaren. Gällande farsan gamla PSU så löste det sig, han hade farit till någon "teknik" butik med den gamla PSU och satt den på disken och sagt att jag ska ha sådan. Så nu väntar en 850w suprice hemma hos honom som jag ska sätta dit imorgon 😂.

Jag ska ta kontact med seasonic suport, så att PSU inte blir bara en Ewaste. Kanske Seasonic är så exclusive super duper premium märke att man inte äns kan få reservdelar -😁.