Varför är sweclockers sökfunktion så dålig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av swesen:

Visst kom det inte upp direkt men tog mig ca 20 sekunder

https://www.google.com/search?&q=site:sweclockers.com+rockant...

När du väl är inne i rätt tråd så kan man söka på text som är i en tråd.

Ha! där fick man för att man använde duckduckgo då... Tack ska du ha!
Men det blir fortfarande inga resultat när jag använder sökfunktionen här på Swec... *morr*

Visa signatur

Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta.- Svante Grundberg och Björn Wallde.
If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be. - Caron Keating.

· i5 4670K · 32GB · GTX1060 6GB ·

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Vi har olika sökfunktioner på sajten. Snabbsöken letar i trådrubriker och första inlägget om jag minns korrekt.

Letar du efter innehåll i inläggen behöver du göra följande;
Forum > Sök i forumet
Sök efter: Inlägg

Hitta inlägg från: "Alla" datum (tror det är 5 år), så vill man hitta riktigt gammalt behöver man idag använda vissa sökmotorer.

Man får bäst resultat om man inkluderar citat runt aktuellt ord.
"rockantenne" site:sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jreklund:

Vi har olika sökfunktioner på sajten. Snabbsöken letar i trådrubriker och första inlägget om jag minns korrekt.

Letar du efter innehåll i inläggen behöver du göra följande;
Forum > Sök i forumet
Sök efter: Inlägg

Hitta inlägg från: "Alla" datum (tror det är 5 år), så vill man hitta riktigt gammalt behöver man idag använda vissa sökmotorer.

Man får bäst resultat om man inkluderar citat runt aktuellt ord.
"rockantenne" site:sweclockers.com

Visste jag inte att det är så, inte undra på att man inte hittar saker ibland. Kanske skulle lägga till att sökrutan bara söker i trådrubriker och första inlägg och att man måste ta stora sök om man vill ha mer. Finns ju plats i rutan här nere

Visa signatur

Custom SweC - Optimerar utseendet på Sweclockers. 14 Mars: Nu i version 0.5.2 med nya funktioner!
Installera Custom SweC UserCSS