Ny massuppsägning på Unity – sjätte på tre år

Permalänk
Melding Plague

Ny massuppsägning på Unity – sjätte på tre år

Sade upp anställda via mejl klockan fem på morgonen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Irriterande och förvirrande minst sagt. Behavior trees har ju varit en länge eftertraktad funktion.

Undrar om någon av Unity's partners på asset store gnällde över att Unity konkurrerar med dem.

Visa signatur

| Corsair Obsidian 500D | Intel Core i7-3770K 3.9GHz med Corsair iCUE H115i Elite Capellix XT | Asus Z77 Sabertooth | Corsair Vengeance Pro Black 4x8GB 1866MHz CL9 | 2x EVGA GeForce GTX TITAN X 12GB, SLI | X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Samsung 870 EVO 2TB, Samsung 870 EVO 1TB, 2x Seagate Barracuda 2TB | Corsair AX860i | PG279Q | Windows XP/10 Dual-Boot |

Permalänk
Medlem

Förvånar mig inte. De fick väl rätt dåligt rykte där ett tag.

Sedan att säga upp folk såhär är inte det snyggaste

Permalänk
Medlem

Men känner ett företag på hur dom behandlar sina anställda. Så om inte innan, nu vet vi.

Det är så fegt att avskeda folk med mail. Kräk.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk

Många företag sköter ej uppsägningar och information om att folk frivilligt slutar på ett snyggt sätt för arbetarna. Samtidigt finns det förklaringar till detta, då vissa företags värde främst är de personerna som de har anställt och de vill ej lämna sådan information innan de måste.
Det går ha en lång diskussion om detta. Jag är nog inte ensam om att ha skickat ett mail till en person och få ett svar tillbaka med information att den har slutat utan någon information om detta gick ut innan.

Angående arbetsmarknaden så är vi nu i en orolig tid. Jag skulle inte vilja ta maxlån på ett hus nu och räkna med att jag precis har råd om jag lever snålt.

Permalänk
Medlem

Märks att unreal engine totalt sopat mattan med unity

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Angående arbetsmarknaden så är vi nu i en orolig tid. Jag skulle inte vilja ta maxlån på ett hus nu och räkna med att jag precis har råd om jag lever snålt.

Smart av dig. Kom bara ihåg att aldrig göra tvärtom, oavsett hur stabil arbetsmarknaden är.

Permalänk

Om ni hade en artikel för varje gång de anställde någon också, för jämnviktens skull.

Permalänk
Medlem

Skulle vara roligt att veta verkliga nummer på hur många (om några) utvecklare verkligen lämnade när de drog igång jiddret med licensen och användaravtalen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

Smart av dig. Kom bara ihåg att aldrig göra tvärtom, oavsett hur stabil arbetsmarknaden är.

Vaddå? Ta ett minimalt lån på ett hus där man har stora marginaler även om man inte snålar?

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090 - Fractal North
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Pro M4 Pro 14"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av brannare303:

Om ni hade en artikel för varje gång de anställde någon också, för jämnviktens skull.

Ja för det hade varit ruskigt spännande läsning och genererat en massa klick. Eller?

Visa signatur

▂▃▄▅▆▇█▓▒░PCMR░▒▓█▇▆▅▄▃▂

Permalänk
Medlem

Och det är sådan här arbetskultur så många vill att vi ska föra in i Sverige.

Permalänk
Skrivet av Klockan:

Och det är sådan här arbetskultur så många vill att vi ska föra in i Sverige.

Men tänk på alla skattesänkningar vi kan göra för rika då! Det kommer säkert trilla ned till oss också! Man ska rösta med plånboken har jag hört... (även om detta är en fiktiv, framtida plånbok).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snakespeare:

Men tänk på alla skattesänkningar vi kan göra för rika då! Det kommer säkert trilla ned till oss också! Man ska rösta med plånboken har jag hört... (även om detta är en fiktiv, framtida plånbok).

Medianlön Sverige (2023) 427200sek
Medianlön USA (2022) 60070 usd

Det är ändå en väsentlig skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

Problemet är att USA:s skattekultur/socialafallnät skiljer sig något enormt mot Sverige/EU så man kan inte översätta rakt av lönen i USA = lön i Sverige/EU

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

Är ju helt omöjligt att jämföra med två så olika samhällen när det kommer till saker som sjukvård, utbildning, etc

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Men känner ett företag på hur dom behandlar sina anställda. Så om inte innan, nu vet vi.

Det är så fegt att avskeda folk med mail. Kräk.

Verkligen. Ryggradslösa kräk. En positiv sak är dock att de kommer bli kvar med den typen av anställda de förtjänar.