Permalänk
Medlem

Tips på möbelflytt?

Hittade en lite speciell soffa i huvudstaden som vi varit på jakt efter på blocket som ska ner till skåne. Någon som har tips på någon bra firma som kan köra möbler? Den behöver hämtas där säljaren bor så de vanliga budfirmorna går bort tror jag.

Permalänk
Medlem

Flyttfirmor?
Men gissar på att det blir dyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyrt för en enda soffa.
Måste ju va en väldigt speciell o eftertraktad soffa för att det ska vara värt det!

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Säger som @grizzly666 att det måste vara en väldigt speciell soffa för att det hela ska vara värt mödan. En soffa i sig är ju bra skrymmande och inte något som en budfirma kan ta i farten oavsett om de har en daglig rutt mellan Skåne och Stockholm tex. Jag tror det kommer kosta mer än det smakar men det absolut billigaste sättet att få ned den skulle jag säga är att hyra ett släp alt bil och åka fram och tillbaka själv. Efter det så blir det budfirma men det lär bli kilometer taxa samt tillägg för skrymmande gods men hör med Best transport möjligtvis om de kan hjälpa.

Visa signatur

[ "The things you own end up owning you." -Tyler Durden, Fight Club ]
[ "This job would be great if it wasn't for the fucking customers." -Randal, Clerks. ]