Ultrawide innebär ny dator
Hej!
Jag sitter på ett stenålderssystem från 2020 med ett 2070 super och Ryzen 3600. Då jag nu för tiden behöver bred skärm i jobbet och samtidigt vill spela tänkte jag uppgradera mitt system. Varför då inte gå all in!?
-Jag har försökt sätta ihop lite alternativ på bygge men jag har inte roddat i hårdvarumarknaden sen senaste bygget 2020 och jag är således lite osäker.
-Jag vill inte sätta ihop min dator själv - utan önskar ex Inets tjänst till detta och är begränsad till deras utbud.
-Jag är sugen på att prova AMD:s nya serie GPU.
-Generellt gör jag inget arbete på datorn - det har jag separat setup för
- men jag vill kunna spela allt från mer krävande rpg/storybased (även kommande titlar som GTA 6) till även enklare indie-spel.
-Jag vill kunna ha utrymme att uppgradera systemet i framtiden utan att behöva byta ut allt.
-Gärna m-ATX
-Skärm som köps kommer vara 34". Antagligen Oled.
-Budget är ca 30 000.
https://www.inet.se/datorbygge/b1635638/testbygge-2025

Här är min föreslagna setup. Lite osäker på om jag kan köra Ram med 6000 Mhz? - Bör väl gå även om processorn inte är klockningsbar?
Kom gärna med alternativa builds om ni tycker jag skulle kunna hitta något ännu bättre - eller bättre kompatibilitet! - Mån om att jag inte ska behöva vänta för länge på att produkter ska komma in i lager.
Tack!