Nytt knep kringgår Microsoft-kontokrav för Windows 11

Permalänk
Melding Plague

Nytt knep kringgår Microsoft-kontokrav för Windows 11

En ny kommandoprompt låter dig sätta upp ett lokalt konto.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Lär väl inte dröja länge innan ms dödar den möjligheten också tyvärr...

Visa signatur

EndeavourOS: Your search for the best Arch distro ends here
7800X3D » RX6950XT » G.SKILL 32GB » LG OLED42C35LA

Permalänk
Medlem

Precis som det inte lär dröja innan användarna kommer ut med en annan lösning.

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

If you see Rainbows and Unicorns 🦄 in the room, it's changed...You see 'em? 🤣 🤣 Absolutely Vodka. 😊

Permalänk
Medlem
Citat:

Då knappar du in de nödvändiga uppgifterna och trycker på Next, sedan borde installationen fortsätta som vanligt.

Baserat på den senaste YouTube-videon från Chris Titus, så njae. I videon hamnar man i "Hi"-delen, sen får man en ny ruta med ett gäng val om ens integritet, och sen klickar på "Accept", och då ska allt vara klart.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem

Tycker att de sjukt att de ej tillåter lokala konton.

Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Tycker att de sjukt att de ej tillåter lokala konton.

Japp! Men det är Big Tech i ett nötskal. Allt för att de ska kunna komma åt så mycket som möjligt om dig, från dig, av dig. Det är därför öppen källkod är såpass viktigt nu för tiden, för då kan de bakom mjukvaran inte kunna hävda något som är falskt för deras användare.

Visa signatur

Permalänk

Vad händer om man nu är en av extremt få personer i Sverige som inte har tillgång till internet?
Nu har jag aldrig kört eller pillat med Windows 11 utan håller mig till Windows 10. För enkelhetens skull så drar jag bara ut nätverkskabeln när jag installerar windows 10.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 5500 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: MSI B-550 Gaming Plus | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 16 GB TridentZ 3200MHz DDR4 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk
Medlem

Senaste gångerna jag installerat Windows på olika PCs så har jag inte haft nåt internet kopplat till dom, så har jag kunnat kringgå kravet. Men ändrar dom på det också?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av rewoX:

Senaste gångerna jag installerat Windows på olika PCs så har jag inte haft nåt internet kopplat till dom, så har jag kunnat kringgå kravet. Men ändrar dom på det också?

Jag också men någon påstod i en annan tråd att det måste varit en flera år gammal win 11 version. Känns som om jag tankade den från ms för typ 1 år sen men kan kanske varit så att tiden gått fortare än jag tänker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasseman84:

Vad händer om man nu är en av extremt få personer i Sverige som inte har tillgång till internet?
Nu har jag aldrig kört eller pillat med Windows 11 utan håller mig till Windows 10. För enkelhetens skull så drar jag bara ut nätverkskabeln när jag installerar windows 10.

Skrivet av rewoX:

Skrivet av Eismannen:

Jag också men någon påstod i en annan tråd att det måste varit en flera år gammal win 11 version. Känns som om jag tankade den från ms för typ 1 år sen men kan kanske varit så att tiden gått fortare än jag tänker.

För mig har det inte gått på varken 23H2 eller 24H2 att komma förbi internetdelen utan att ansluta till internet utan att använda Rufus, CMD eller en XML fil, oavsett om jag dragit ur internetkabeln, eller inte ens har drivrutiner för enheterna. I 24H2 får man dock ett val att installera drivrutin på internetdelen om man inte har någon fungerade Wi-Fi eller annan internetenhet.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

varför är alla så anti-mskonto? Inte värre än alla andra jäkla konton man har över allt. Om jag vill va anonym av någon anledning så skulle jag inte använda Windows överhuvudtaget.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Skrivet av BrottOchStraff:

varför är alla så anti-mskonto? Inte värre än alla andra jäkla konton man har över allt. Om jag vill va anonym av någon anledning så skulle jag inte använda Windows överhuvudtaget.

Finns många anledningar, senast idag satte jag upp en windows 11 i en virtuell box som jag inom snar framtid aldrig kommer behöva komma åt. Är typ en server fast utvecklarna tyckte inte windows server var ett bra alternativ för sql server 🙄

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Det är väldigt långt ifrån samma sak.

Konto har man om det krävs eller behövs. Det behövs inget satans MS-konto för att köra Windows. Så istället gör MS allt de kan för att försöka kräva det.

Och jag har ett fint svar på det: Dra åt helvete och brinn, MS.

Det har för övrigt inget med anonymitet överhuvudtaget att göra för min del.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Kan intyga att det funkar, gjorde via den metoden tidigare idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Radovic:

Precis som det inte lär dröja innan användarna kommer ut med en annan lösning.

Ja, det är en extremt onödig katt & råtta-lek, enbart för att MS så gärna vill vara ett pack smutsiga svin.

Fast den verkliga anledningen är förstås att de gör ALLT de kan för att tvinga in alla i deras förbannade bajsmoln, Ass-ur, och kunna ta betalt per månad. Det har varit den extremt uppenbara planen i många år. Och det kan de fetglömma. Det kommer bli den sista droppen, om jag inte redan hunnit gå över till Linux innan dess.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk

för den okunnige, vad betyder detta egentligen? att man en dag när man startar datorn inte kommer in i windows längre förens man har skapat ett win-konto? eller gäller detta enbart när man installerar win11?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Allt för att locka in 99% av användarna till MS databaser. Vi övriga 1% som är kunniga nog att protestera får en liten säkerhetsventil som ständigt förändras över tid. Att skapa ett lokalt konto blir lagom görbart så att vi nätt och jämt undviker att lämna skeppet och installera Linux. Ren och skär medveten planering från MS sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Japp! Men det är Big Tech i ett nötskal. Allt för att de ska kunna komma åt så mycket som möjligt om dig, från dig, av dig. Det är därför öppen källkod är såpass viktigt nu för tiden, för då kan de bakom mjukvaran inte kunna hävda något som är falskt för deras användare.

Tur att Linux kommit extremt långt på senaste tiden. Nu när även Steam hårdpushar Linux så lär väl alla stora speltillverkare plocka bort sitt okompatibla kernel anticheat också.

Alla spel jag testat hittils, såsom cyberpunk, factorio, CS2, medieval dynasty medmera medmera går lika bra på Linux som Windows.

För att inte tala om gamla klassiska wow 1.12.1 vanilla klienten.. av någon anledning gick jag från typ 150fps average bland endel folk till 300+. Varför vet jag ej, opengl/3d vulkan implementeringen på proton verkar gå bättre än native på Windows, så gamla spel verkar gynnas ordentligt.

Linux verkar vara i princip plug and play nuförtiden med beroende på distro, kör Nobara-Nvidia sen 2 månader tillbaka o är skitnöjd. Förutom att Davinci resolve inte har rättigheten till alla bra videocodecs på linux då det verkar som att det är Microsoft som betalar för gratis kompatibilitet på dem. Davinci funkar om man köper det dock, men rätt saftigt som hobbyist att köpa en sådan licens.

Permalänk
Medlem

Finns ju drällvis med verktyg och alternativa iso för att slippa exakt vad man vill.

Det här kvittar ju fullständigt iom custom Isis.

Visa signatur

Ryzen 5 5600 <> Asus B550 I <> Corsair LED 2*8GB 3200Mhz <> GeForce 2070 Super <> Acer X34A <> Ducky Shine 4 brown <> Zowie ec2-a <>

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Ja, det är en extremt onödig katt & råtta-lek, enbart för att MS så gärna vill vara ett pack smutsiga svin.

Fast den verkliga anledningen är förstås att de gör ALLT de kan för att tvinga in alla i deras förbannade bajsmoln, Ass-ur, och kunna ta betalt per månad. Det har varit den extremt uppenbara planen i många år. Och det kan de fetglömma. Det kommer bli den sista droppen, om jag inte redan hunnit gå över till Linux innan dess.

Jag håller med. Det är lika onödigt som att bajsa ikapp på ett utedass med bara ett hål 🕳 i.

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

If you see Rainbows and Unicorns 🦄 in the room, it's changed...You see 'em? 🤣 🤣 Absolutely Vodka. 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reizung:

Tur att Linux kommit extremt långt på senaste tiden. Nu när även Steam hårdpushar Linux så lär väl alla stora speltillverkare plocka bort sitt okompatibla kernel anticheat också.

Alla spel jag testat hittils, såsom cyberpunk, factorio, CS2, medieval dynasty medmera medmera går lika bra på Linux som Windows.

För att inte tala om gamla klassiska wow 1.12.1 vanilla klienten.. av någon anledning gick jag från typ 150fps average bland endel folk till 300+. Varför vet jag ej, opengl/3d vulkan implementeringen på proton verkar gå bättre än native på Windows, så gamla spel verkar gynnas ordentligt.

Linux verkar vara i princip plug and play nuförtiden med beroende på distro, kör Nobara-Nvidia sen 2 månader tillbaka o är skitnöjd. Förutom att Davinci resolve inte har rättigheten till alla bra videocodecs på linux då det verkar som att det är Microsoft som betalar för gratis kompatibilitet på dem. Davinci funkar om man köper det dock, men rätt saftigt som hobbyist att köpa en sådan licens.

Jajamensan! Linux har verkligen kommit långt i utvecklingen, även på spelfronten, tack vare Valve Jag köper mina spel från GOG nu för tiden (inga licensköp här inte), och än så länge har jag kunnat spela nästan varenda spel jag har testat via Lutris med GE-Proton. Har väl testat 10% av mina (i skrivande stund) 543 spel från GOG.

Det enda spelet jag inte har fått igång än, inte ens med OpenMoHAA, är Medal of Honor: Allied Assault. Oerhört synd, för jag saknar verkligen att spela det ibland.

Gällande Easy Anti-Cheat så funkar det ju klockrent, om spelutvecklarna "trycker på en knapp" för och aktivera stödet för Linux. Jag spelade lite Squad 44 förra veckan online, och det var inga problem alls, trots (i skrivande stund) inget stöd för Steam Deck alls. Men eftersom EA otroligt gärna vill behålla "världens sämsta spelföretag"-titeln, så stänger de ute Linux-användare helt med deras EA Anti-Cheat, istället för att försöka lösa problemet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

För ett par månader sedan hjälpte jag en bekant med hans nya Windowsdator.
Jag slutförde den grundläggande installationen genom att använda det enda MS-konto jag har.
När det var klart skapade jag ett lokalt konto med administratörsrättigheter, loggade in på det och tog sedan bort onlinekontot.
Det var enkelt och verkade funka – jag har i alla fall inte hört något från honom om det.
Någon mer här som har testat det?

Permalänk
Medlem

Hej
Har ett fyry X grafikkort på en dator och då kan jag inte få in 11?? finns det någon lösning?

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem

Jag kör med answer file och har ställt in att den gör lokalt konto. Nu loggar jag iofs in på MS när jag är klar med installationen och alla drivrutiner men visste inte ens att man var tvungen.

Visa signatur

9800X3D - TUF Gaming OC 7900XTX - G.Skill Flare X 64GB DDR5 6000MHz - Sennheiser HD560s - Sound Blaster AE-5 Plus

Permalänk
Medlem

Definitionen av Enshittification passar rätt bra på vad Microsoft håller på med.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | MSI B550 Gaming X V2 | 32 GB HyperX 3600 MT/s | ASUS TUF RTX 3060 OC | 1 TB Kingston Fury Renegade | 2 TB Samsung 860 EVO | 2 st 27" MSI MAG274QRF-QD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishg33k95:

Finns många anledningar, senast idag satte jag upp en windows 11 i en virtuell box som jag inom snar framtid aldrig kommer behöva komma åt. Är typ en server fast utvecklarna tyckte inte windows server var ett bra alternativ för sql server 🙄

Varför lyssnar du på sån idioti?

Kan komma på flera alternativ långt bättre än att köra win 11 i en VM.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Vi ska inte behöva en jävla internetanslutning eller vara tvingad att använda MS-konto för att ens komma förbi OOBE, punkt slut

Permalänk
Medlem
Skrivet av PointMan:

Definitionen av Enshittification passar rätt bra på vad Microsoft håller på med.

Precis som För Snabbt Åldrande på fysiska produkter.

(Det började med att DDR - helt sant - gjorde en Glödlampa 💡 med trådar i som kunde hålla en spänning i Evighet. MEN: Det internationella Glödlampsförbundet analyserade lampan och (jag minns inte hur) beordrade alla tillverkare att man INTE kunde ha en DDR lampa 💡 för då skulle man aldrig få någonting sålt eftersom lampan höll i flera år (tionden?).

Sedan ville West visa sig vara lite bättre än Östersund. Så det kan säkert ha bidragit men det är min egen spekulation.

För snabbt åldrande var fött.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Varför alla Big corporate apologister på swec? Är det inte Apple så är det Tesla eller Microsoft eller Oracle som det är sååå synd om.

Företagen ska väl ge fan i att tvinga in mig i all deras skit om jag bara nödvändigtvis behöver åtkomst till en av deras skitprodukter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

Hej
Har ett fyry X grafikkort på en dator och då kan jag inte få in 11?? finns det någon lösning?

Off topic men...
Varför inte?
Om w11 inte har drivers fungerar Drivrutinerna till windows 10 fungerar lika bra. Det första du bör göra (min åsikt) är att stänga av funktionen för att automatiskt hämta drivers via windows update. Hämta ned Amd driver manuellt. Om inte testa Snapoy driver installer som är ett gratis verktyg. Google så ser du

Visa signatur

Fractal Design Define R6, ASUS X99a, Xeon E5-2697v3@3.5Ghz allcore, 64gb Hynix ECC REG 2133Mhz, 7900xt, 2.5gb nic

Server: Proxmox med OMV7, Teuenas och annat virtuellt: Supermicro X9SRH-7F, 64gb RAM, Xeon 2651v2, 4x10tb, 2.5gb Nic