varför anänder så många norton antivirus?

Permalänk
Avstängd

varför anänder så många norton antivirus?

Det kan man fråga sig det är ju det sämsta skiten av allt, det hittar ju inga virus alls! det borde alla ni som hänger här veta eller?

Permalänk
Medlem

Hos mej hittar det inga virus för att jag inte har några virus. Därför klagar jag heller inte.

Permalänk
Avstängd

Ja hur vet du då att du inte har någora virus/trojaner? Det är hur lätt som helst att fixa om en trojan så att inte norton hittar den

Permalänk
Medlem

Av gammal vana kör jag med NAV... och ja, jag vet om att NAV är hur slött som helst när man ber den göra en scan... men det märker inte jag nåt av ändå... scannar nämligen när jag själv inte använder datorn aktivt...

Permalänk

Jag testade nyligen NAV corporate edition 7.6 och är mycket nöjd! Enbart en autostartande sak jämfört med minst 3-4 med nav2002-2004, enkelt windows GUI, motsvarighet till "autoprotect" i bakgrunden men kallas "File system realtime protection", ingen "protected recyclebin", mer användarvänligt och känns inte alls "tungt". Kort sagt, inkräktar mycket mindre på datorn men gör ändå ett bra jobb. Är för mig en gåta att inte detta är mer lätttillgängligt att köpa. Finns visst en 8.x version också. För lite anti-nav information kolla här. Lite gammal länk, men kanske ändå aktuell konceptmässigt?;)

Vad använder du för antivirus Brevmapp?

Visa signatur

Win2kSP4| XP 2500+ | NF7-S Rev.2.0 | Corsair TWINX1024-3200LL 1024MB | Maxtor 80Gb 8mb | Sapphire 9800 Pro 128mb | Antec NeoPower 480W |

Permalänk
Medlem

skillnaden mellan Clienten i 7.6 och 8.1 är inte så stor, lite mer förändringar i serverdelen

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Permalänk

Är det online scan du syftar på i båda fallen? PC-Cillin har ju sitt "housecall" som jag har testat och såg att BitDefender även har samma typ av tjänst.

För övrigt får BitDefender mig att associera till brandväggen BitGuard, nån som har testat den? Skulle visst vara unik på vissa sätt.

Om nån vill testa ett "kul" program Spyware Blaster. Har själv testat det och det hindrar effektivt alla såna här skumma "vill du ladda ner" rutor utan att ens behöva köras i bakgrunden!

Visa signatur

Win2kSP4| XP 2500+ | NF7-S Rev.2.0 | Corsair TWINX1024-3200LL 1024MB | Maxtor 80Gb 8mb | Sapphire 9800 Pro 128mb | Antec NeoPower 480W |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dri0t
F-Secure power.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Jag har haft de flesta större AV-programmen. Körde länge PC-Cillin, men det strulade med uppdateringar, kompabilitet mot andra program såsom Outlook Express.

Kör Norton av den anledningen att det inte krånglar nånstans, det sköter sig själv... Att det använder mycket minne och är "långsamt" är inget problem, jag har en snabb dator

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Avstängd

PC-Cillin är väl också totalt skit fattar inte varför ni kör sånt så här skulle jag säga vill man ha ett virusprogram som hittar virus och trojaner så är det f-secure eller karspersky som gäller vill man ha ett som inte hittar det mesta så kan man välja bland något annat men då tycker jag nod32 är överlägest. Det är bara min uppfattning.

Permalänk
Medlem

haha lol nav är det absolut inget fel på.

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem

jag säger bara panda titanum antivirus och hårdvarubrandvägg kickass!

Permalänk

Jag testade även Panda förut och det hade snyggt gränssnitt och kändes smidigt. Men där var ett tag en del tester som visade att det inte var 100% säkert. Vet inte om det är historia nu?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noob

Nej det fungerar men det är kasst på att upptäcka säker men det märker du ju inte efter som du kör det

Permalänk

Ja, Nav-lol är absolut bäst

Citat:

Ursprungligen inskrivet av noob

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av brevmapp
Nej det fungerar men det är kasst på att upptäcka säker men det märker du ju inte efter som du kör det

Sådär kan man ju iofs säga om alla av-program..

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Det kan man fråga sig det är ju det sämsta skiten av allt, det hittar ju inga virus alls!

Citat:

Det är hur lätt som helst att fixa om en trojan så att inte norton hittar den

Ok, då du av dina uttalanden verkar vara insatt i ämnet (hm) får du gärna lägga fram lite bevis och fakta som stödjer dina påståenden.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Själv håller jag mig till Panda jag!..Fungerar utmärkt känns som om datorn min höll på och rasa samman när jag körde Norton vart lite orolig ett tag

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Castor
Ok, då du av dina uttalanden verkar vara insatt i ämnet (hm) får du gärna lägga fram lite bevis och fakta som stödjer dina påståenden.

Det bara testa...
Börja med att ta hem en trojan och skapa en serverfil med den.
ladda ner upx, aspack,asprotect eller någon annan packare och/eller nån protector från http://www.exetools.com/
Här är väl också lite saker http://z0mbie.cjb.net/
Så scannare du filen med NAV. Nu kan jag inte svara exakt vilka packare/protectors NAV klara och inte klarar men test några.

När du fått norton att inte hitta den så kan du ju testa att köra den på
http://www.kaspersky.com/remoteviruschk.html

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nasso
jag säger bara panda titanum antivirus och hårdvarubrandvägg kickass!

För ett tag sen tvångs installerade skolan Panda antivirus på våra bärbara trots att vi hade Norton så fort vi loggade in. När detta var gjort så fungerade datorn mindre bra. T ex gick det omöjligt att stänga av Word och en massa annan skit.

Jag håller mig till Norton då det hittils har hittat allt (saker som kommit med mailen som jag inte öppnat än). Sen vet jag självklart inte om jag har andra virus på datorn som det inte har hittat. Men jag märker inte av dem så de får gärna ligga där

Visa signatur

Ursäkta mig, min ä-tangent fungerade inte :/

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Varnim
För ett tag sen tvångs installerade skolan Panda antivirus på våra bärbara trots att vi hade Norton så fort vi loggade in. När detta var gjort så fungerade datorn mindre bra. T ex gick det omöjligt att stänga av Word och en massa annan skit.

Jag håller mig till Norton då det hittils har hittat allt (saker som kommit med mailen som jag inte öppnat än). Sen vet jag självklart inte om jag har andra virus på datorn som det inte har hittat. Men jag märker inte av dem så de får gärna ligga där

okej :D..för min del så körde jag in Norton igår av en ren slump och vet inte hur många virus varningar jag fick upp(hela system-mappen)!..Farsan gjorde samma sak på sin och enligt Norton så skulle msn vara ett virus! Så det där programmet hade fått lite släpp!

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Varnim

Jag vet inte vad du använder datorn till men jag brukar gör lite allt möjligt... Själv så köper jag en del med mitt VISA-kort och det vill jag inte att nr ska komma ut öppet. Sen alla lösen till alla olika sidor. inte så kul om någon skulle logga in på ditt konto här på sweclockers och fixa så du blev snutanmäld t.ex?

Permalänk
Medlem

Jag betvivlar starkt att NAV skulle vara sämre än något annat, det har aldrig krånglat för mig och hittar alltid virus som finns i mail. Sen att den säger att MSN mappen är ett virus kan jag bara hålla med om att det är:D

Permalänk
Medlem

Jag har kört NAV2002 hemma i ett par år och NAV (någon jobbversion) på jobbet.

Jag har tyckt det har fukat rätt bra.
Det enda jag irriterade mig på var att det segade ner datron.

För ca 6 månader sedan köpte jag NOD32.
Jag trodde absolut inte att det kunda vara så stor skilnad på AV program.

Jag märker överhuvudtaget inte av om jag har NOD32 installerat eller inte.
Skillnaden mellan att ha NAV installerad eller inte är ritkigt stor.

När jag körde NAV2002 hemma så kom det en uppdatering ca 1-2 ggr per vecka.
Med NOD32 kommer det en uppdatering ca 2-3 ggr per dag.

När jag körde NAV2002 så var jag så illa tvungen att stänga av sökning av virus vid access av filer (AV-programet kollar efter virus så fort någon fil laddas in, söks av mm) då det segade ner datorn märkbart.
Med NOD32 kan jag inte märka någon skilnad om jag har på den funktionen eller inte.

Visserlien är detta test från Juni 2001. Men det är lite intresant ändå.

"The full detection of all samples in the test set is almost expected now, but the speed of
scanning was even more remarkable." (Matthew Ham, Virus Bulletin, July 2001)

Kolla även här http://www.nod32.com/news/awards.htm

AV Missed Time in sec ------------------------------------------- Eset NOD32DOS 0 52 NAI VirusScan 0 960 DialogueScience DrWeb 0 1674 Kaspersky Lab AvpDOS32 0 1920 Command Antivirus 3 209 FRISK F-Prot 3 219 F-Secure Antivirus 3 219 CA Inocucmd 9 644 Symantec Norton AV 17 1260 GeCAD RAV 25 667 Norman Virus Control 36 2769 Trend Micro PCSScan 69 806 CA Vet Rescue 91 703 VirusBuster 106 590 Grisoft AVG 206 1039 Sophos SWEEP 242 1140 Alwill Lguard 316 108 HAURI ViRobot 12339 1589

Och det är ju anmärkningsvärt att NOD32 inte missade något virus och ÄNDÅ var 15 MINUTER snabbare än den som kom tvåa.
NOD32 sökte igenom testet på 52 sekunder, Norman på ca 46 minuter....
45 minuter snabbare än Norman som då ÄNDÅ missade 36 stycken virus...
20 minuter snabbare än Norton som då ÄNDÅ missade 17 stycken virus...

Men som sagt. Tänk på att detta var ett test från juni 2001.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem

AVG, ingen som gillar det?

Permalänk
Medlem

Att AVG är gratis gör att det är det jag användt mig av.
Ibland verkar det som folk endast känner till ett program för ett visst ändamål. Vissa verkar tro att den enda kombinationen som finns är Windows, Norton AV och brandvägg, Outlook för mail, WMP för mp3 och filmer( någon som är lite speciell kör winamp för mp3 ), IExplorer för att surfa, Photoshop ( för att göra sin l33t-bildredigering ) etc.
edit: och för att inte tala om Microsoft Office och tar för givet att alla kör det *suck*

Visa signatur

| Zepto Znote 4200 | Centrino 1.6 GHz | 512 MB | ATI 9700 | Ubuntu | WinXP Pro | ICQ# 54811730
"Förmågan att idag tänka annorlunda än igår skiljer den vise från den envise." --John Steinbeck
"Self improvement is mastrubation" --T.D.

Permalänk

jag kör AVG free edition

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knashatt
Jag har kört NAV2002 hemma i ett par år och NAV (någon jobbversion) på jobbet.

Jag har tyckt det har fukat rätt bra.
Det enda jag irriterade mig på var att det segade ner datron.

För ca 6 månader sedan köpte jag NOD32.
Jag trodde absolut inte att det kunda vara så stor skilnad på AV program.

Jag märker överhuvudtaget inte av om jag har NOD32 installerat eller inte.
Skillnaden mellan att ha NAV installerad eller inte är ritkigt stor.

När jag körde NAV2002 hemma så kom det en uppdatering ca 1-2 ggr per vecka.
Med NOD32 kommer det en uppdatering ca 2-3 ggr per dag.

När jag körde NAV2002 så var jag så illa tvungen att stänga av sökning av virus vid access av filer (AV-programet kollar efter virus så fort någon fil laddas in, söks av mm) då det segade ner datorn märkbart.
Med NOD32 kan jag inte märka någon skilnad om jag har på den funktionen eller inte.

Visserlien är detta test från Juni 2001. Men det är lite intresant ändå.

"The full detection of all samples in the test set is almost expected now, but the speed of
scanning was even more remarkable." (Matthew Ham, Virus Bulletin, July 2001)

Kolla även här http://www.nod32.com/news/awards.htm

AV Missed Time in sec ------------------------------------------- Eset NOD32DOS 0 52 NAI VirusScan 0 960 DialogueScience DrWeb 0 1674 Kaspersky Lab AvpDOS32 0 1920 Command Antivirus 3 209 FRISK F-Prot 3 219 F-Secure Antivirus 3 219 CA Inocucmd 9 644 Symantec Norton AV 17 1260 GeCAD RAV 25 667 Norman Virus Control 36 2769 Trend Micro PCSScan 69 806 CA Vet Rescue 91 703 VirusBuster 106 590 Grisoft AVG 206 1039 Sophos SWEEP 242 1140 Alwill Lguard 316 108 HAURI ViRobot 12339 1589

Och det är ju anmärkningsvärt att NOD32 inte missade något virus och ÄNDÅ var 15 MINUTER snabbare än den som kom tvåa.
NOD32 sökte igenom testet på 52 sekunder, Norman på ca 46 minuter....
45 minuter snabbare än Norman som då ÄNDÅ missade 36 stycken virus...
20 minuter snabbare än Norton som då ÄNDÅ missade 17 stycken virus...

Men som sagt. Tänk på att detta var ett test från juni 2001.

Ja jag vet inte vilket test detta är i från men jag kan ju säga så här jag har också kör nod32 och det var flera trojaner som den inte hittade föräns efter 1-2 mån efter den hade kommit ut. Kaspersky tog det kanske 2-3 dagar.