program för att hntera trådlösa anslutningar.

Permalänk
Medlem

program för att hntera trådlösa anslutningar.

hejsan.

vet ett det var en tråd uppe om liknande sak för ett tag sedan men hittar den inte. Vilket fall som helst söker jag ett program för windows där man kan se vilka accesspunkter som finns i närheten och hur stark signalstyrka det är till dessa. jag vet att detta går göra med netstambler men vill ha ett program där man kan ansluta till accesspunkten direkt i programet istället för att använda windows inbyggda. Någon som har några ider?

Visa signatur

"Obay your leader"

Permalänk
Medlem

Mjaa, Netstumbler gör ju direkt det för mig. Kan dock vara att jag har ett Orinco Gold kort. Man ser iallafall att de "Staplar" som finns nere i Aktivitetsfältet ändrar sig och man får ett nytt ipnummer. Sen går det att surfa.

Om du kör xp så torde det ju egentligen inte vara något problem, bara pause sökningne och vänta max 10 sek så ansluter han ju automatiskt.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Kan de beskriva mer hur du gör för att välja nät i netstumbler? Kör med ett 3com kort. Annars så kanske någon har förslag på alternativa anslutningshanterare istället för windows inbyggda.

Visa signatur

"Obay your leader"

Permalänk
Medlem

Det verkar gå lite utav sig själv. Laptopen jag sitter på är slö så jag vet inte riktigt. Men jag klickar på Själva den lilla runda saken som inidkerar hur bra anslutning det är (Röd,Grön,gul osv) och så väntar jag. Flera gånger har jag inte ens klickat på iconen och ändå kommer jag in. Kan vara att mitt KLientprogram automatiskt söker sig efter vilka nätverk som finns och loggar i det starkaste.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Ok. Vad för "access point manager" program använder du dig av? Är det windows egna eller något annat? Någon aning om bra ap mangager program?

Visa signatur

"Obay your leader"