ny glasgravyr, annan konstnär(bilder)

Permalänk

ny glasgravyr, annan konstnär(bilder)

Genom inspiration av en annan hör på swec så gjorde jag min egen glas gravyr, två saker till er som tittar bara:
1.klaga inte på formaten, orka inte ändra de just nu
2.inget tjafs om copyright o sånt
ananrs njut o kommentera

BILDER:

http://w1.467.telia.com/~u46712434/oled/

Permalänk
Proffsmoddare

Snyggt som fan Älska Rom&Cola

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk

ojoj berömm av självaste kungen?, man tackar så mycket, några fler ideer på välkända dryckelogotyper man kan greja med?, lita anorlunda att gravera på glas, men de går om man maskerar ordentligt:P

Kom igen nu [WP@]Wolverine, något för dig, skit i plexit och in med härdat glas i din nya kubburk

Permalänk
Medlem

Rom å cola äger. lever på det när man hammnar i baren, eller köket, eller......

Visa signatur

Kompressor/Phasechange kylning, kommentarer ider och tankar är vällkomna via mail zejtan@techsweden.org http://www.techsweden.org/viewforum.php?f=29
ZejtaN Goes Direct Dye !
http://www.techsweden.org/forum/viewtopic.php?t=49483

Permalänk
Medlem

Tjusigt!

Nu blev man ju sugen på en rom&cola!

Visa signatur

weee!

Permalänk

Sketsnyggt... har ni nån guide till hur man gör? Det där verkar kul!

Visa signatur

In Flames we trust

Permalänk
Avstängd

Tips!

Spara i .jpeg

Visa signatur

| Barton 1833@2200mhz | NF7-s 2.0 | 2x256mb TwinMos PC3200 |
MSN: per_87@hotmail.com

Permalänk
Inaktiv

jag bad om rom och cola då jag var i thailan... efter 4 stycken så var jag helt däckad... och dagen efter så kunde jag knappt se nått... det visade sig vara silver-rom jag hade fått... silverrom är 96%

Permalänk
Medlem

Slay, det var väl kul
hehe, ta det lugnare nästa gång =P

Visa signatur

You can never escape the Darkness

Permalänk
Medlem

haha 96% inte lite direkt snygg föresten :=)

Visa signatur

|| AMD64 Winchester 3200+ @ 2040mhz || Minne 2x512mb|| Radeon 9800pro 128mb || Abit AV8 3RD EYE || HDD 1TB ||

Permalänk

tackar tackar, guide sa nån här? ok
ta valfri logga o photoshopa till den osm ni vill ha den.
Sen så köper ni ett billigt glas, mitt var från åhlens för 25kr.
sen så skriver du ut bilden i lagon storlek, klipper bort överflödigt papper och tejpar den på insidan av glasen, tejpa ordentlig och få bilden klistrad mot kanten på glasen, så det inte är någon luft emellan. lättare att se bilden utan förvrängningar sen då. Sen så tar du en dremel eller liknande maskin, verktyget som jag använde till detta var ett kon-format diamantstift. dessa finns säkert på classe. sen är det bara att be någon hålla en damsugare när du graverar, så allt glasdamm sugs in. ja som sag bara att gravera, man kör på ytran tills man har fått ett jämt "lager" av repor. Det ska inte alls vara djupt.

Permalänk
Medlem

Fint bumbi, man får väll beställa ett glas med custom bild. Eller låna din dremmel och prova själv

Visa signatur

[Amd 2500+ @ 3200+] ¤ [Abit NF7] ¤ [1024 ddr @ 400 mHz] ¤ [Radeon 9600 pro] ¤ [Maxtor diamond max 160Gb] ¤ [Lain li PC 60]

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=3916792...

Permalänk

hehe självklart, allt för vänner

Permalänk
Medlem

Annars finns bläster! Och nu menar jag inte industribläster. och man anväder "glasand" och väldigt litet munstycke och luftryck.

Visa signatur

A-bit IC7 Max-3 | Intel 3,2c | A-Data PC4000 4x265MB | ATi Radeon X800XT PE | WD Raptor 2x36 i raid0 | Audigy 2 Platinum ex | Waterchill | Lian-li V-2000

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZyBeR-J
Annars finns bläster! Och nu menar jag inte industribläster. och man anväder "glasand" och väldigt litet munstycke och luftryck.

Jepp... Bara att tejpa glaset med maskeringstejp, skära ut motivet och blästra.

EDIT: Men snyggt jobbat

Visa signatur

Man kan inte polera en bajskorv

Permalänk

Hur har du gjort? Ritat först? Vilka verktyg?

Visa signatur

[And there the devil stood, and felt how awful goodness is]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hellraiser
Hur har du gjort? Ritat först? Vilka verktyg?

läsa tråden kanske?

Visa signatur

[Amd 2500+ @ 3200+] ¤ [Abit NF7] ¤ [1024 ddr @ 400 mHz] ¤ [Radeon 9600 pro] ¤ [Maxtor diamond max 160Gb] ¤ [Lain li PC 60]

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=3916792...

Permalänk

som gajmor sa, står längre upp.
blästring vet jag inte så mycke om, borde inte tejpen stryka med då?
men sen finns de alltid glas-ets, men jag hittade ingen som sålde det. Någon som vet var man kan hitta det?

Permalänk
Medlem

Glas-ets är ganska giftiga grejjor vad jag vet. Min mamma är glaskonstnär och hon hade ett kassaskåp där hon förvarade sina ets-syror. Nu har hon inga syror längre eftersom hon blästrar istället.

Visa signatur

Man kan inte polera en bajskorv

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av G4jm0r
läsa tråden kanske?

Ja djävlar, det stod där.
Var fan e min dremel?

Visa signatur

[And there the devil stood, and felt how awful goodness is]

Permalänk

Snyggt Bumbi!..,. Du kan ju ha jolt logotypen på nått glas och ta med på ett lan?

Visa signatur

Det var en gång en mod-sugen liten krabat som hette.....