Permalänk
Medlem

Klockning/mod 6800le

Jag fick precis mitt leadtek 6800le och var nyfiken på om alla pipes var hela. Jag satte 16/6 och startade om och kom in i Windows utan problem och inga tecken på att något skulle vara fel. Däremot blev det natt när jag startade 3dmark 2003.

Jag har inte voltmoddat kortet. Tror ni det hjälper med en ökning till 1.3? Eller tror ni inte det klarar 16/6? Är ju lite smått sugen på att klocka kärnan med.

Har inte satt mig in i voltmodning än så jag tänkte fråga er först.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Hedersmedlem

prova att bara låsa upp 12 vanliga och 4 vertex till att börja med för jag hade inga fel alls med standard volt så det låter som om du har några söndriga pipor.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

hjälper inte att voltmodda

Samma problem här dock funkar det bättre med 12/4 fast lite artefakter får jag ändå

Visa signatur

(Qtec 450 W) (MSI K8N NEO Nforce3) (AMD64 3400+ 2.5ghz) (1GB 1066MHz corsair value S) (200+200GB +80 Seagate 8MB Cache) (Leadtek 6800le(12,6 375/879) ) (ND-3500 +-RW/R) (Windows XP SP2)

Permalänk
Medlem

jag låste upp det man skulle enligt sunnis guideoch det funka, när jag körde 3d mark 01
så fick jag lite små artifakter i car chase high detail och bara en höjning på ca 100 poäng i slutpoäng tycker jag verkr lite mysko hade väntat mig mer?

Visa signatur

Ja men hej!

Permalänk
Medlem

Testa att köra 03 + 05 istället, där lär du se ökning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
prova att bara låsa upp 12 vanliga och 4 vertex till att börja med för jag hade inga fel alls med standard volt så det låter som om du har några söndriga pipor.

12/5 fungerade klockrent

edit:

Provade med 16/6 igen, kan inte ens se film i windows utan att grafikkortet hänger sig. Däremot fungerar 12/6 utan problem. Får väl vara nöjd med 12/6. LE är ju fortfarande prisvärt

Jag kan dock inte klocka med rivatuner, "The driver faild to pass with the clock frequencies you are about to set. Please decrease clock frequencies and try again." Kan inte sätta under normalt heller. Något att program att klocka med som fungerar bättre?

Finns det någon mening att voltmodda mitt kort?

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Powerstrip om du ska klocka.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

Jag fick 6885 poäng i 2003. Ganska dåligt men jag anar att det beror på min cpu.

Det är en P4(533) 2.4 oklockat och jag kör med 12/6, 331/801.
Den klockning ökade resultatet med ca 600 poäng. Har dock inte provat 3dmark med 8pipes.

Ska jag öka volten för att kunna klocka mer? Har dock inte mött någon gräns än.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag får 8500 med en 1800+ palomino, du skulle nog få mer poäng, det ser inte ut som du har låst upp något alls faktiskt.

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk

strumpan2k

strumpan2k

att du inte kan klocka i rivatuner beror på att du öppnat pipes, gör så här:

Återställ till vanliga pipes, reboota sen klocka och när det är klart öppna pipes då funkar det

Visa signatur

(Qtec 450 W) (MSI K8N NEO Nforce3) (AMD64 3400+ 2.5ghz) (1GB 1066MHz corsair value S) (200+200GB +80 Seagate 8MB Cache) (Leadtek 6800le(12,6 375/879) ) (ND-3500 +-RW/R) (Windows XP SP2)

Permalänk
Medlem

Re: strumpan2k

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sweetdude
strumpan2k

att du inte kan klocka i rivatuner beror på att du öppnat pipes, gör så här:

Återställ till vanliga pipes, reboota sen klocka och när det är klart öppna pipes då funkar det

Varför göra det så omständigt, det är ju bara att använda drivrutinerna eller ExpertTool, där man kan ställa in hastigheten på fläkten också.

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av strumpan2k
12/5 fungerade klockrent

edit:

Provade med 16/6 igen, kan inte ens se film i windows utan att grafikkortet hänger sig. Däremot fungerar 12/6 utan problem. Får väl vara nöjd med 12/6. LE är ju fortfarande prisvärt

Jag kan dock inte klocka med rivatuner, "The driver faild to pass with the clock frequencies you are about to set. Please decrease clock frequencies and try again." Kan inte sätta under normalt heller. Något att program att klocka med som fungerar bättre?

Finns det någon mening att voltmodda mitt kort?

Ja jag kunde nästan inte klocka så jag voltmoddade till 1.4volt och då gick det bättre.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gräs-Mannen
Jag får 8500 med en 1800+ palomino, du skulle nog få mer poäng, det ser inte ut som du har låst upp något alls faktiskt.

Jodå dem är upplåsta. Fick 3000 med mitt ti4800SE

Visa signatur