Hur ska man hinna med alla spel?

Permalänk
Medlem

Hur ska man hinna med alla spel?

Fattar inte hur jag ska hinna med å spela allt som kommer.
Spelutvecklarna bara spottar ut massa spel(inte för att det är något dåligt med det), men jag får nästan ångest.
Har wow och galaxies som tar för lång tid, måste ju ägna en hel dag åt det för att få något gjort.
Sen så kommer ps2 me ett 20-tal spel har klarat av kanske 33% och sen så får ja mitt psp på måndag me ett antal spel.
Tråkiga är att jag hinner inte med allt, har skola, jobb, flickvännen, kompisar och snart lumpen.
Men det kommer så grymt fina titlar nu, Cossacks 2, Stronghold 2, AoE3, tillägg till galaxies, Bf2, masssa ps2 spel, å nya psp spel kommer nya i varje månad.
Och det blir ju inte bättre att det kommer nya konsoler till hösten/nästa år, med massa nya titlar.
Men hur ska man hinna med allt!?
Vill bara stänga in sig på ett rum med ett antal titlar å bara spela igenom allt ostört, men allt blir bara mer och mer, större och större.
Skulle kunna klara mig med alla spelen som finns nu livet ut.
Javisst skulle det kanske hjälpa att inte köpa något nytt spel innan man klarat av det, men man ju ha det så fort det har släppts.
Förstår inte hur folk klarar av att ha flera konsoler.
Känns ungefär som ett I-landsproblem, men men...Går inte att göra något åt det.
Aja, det var min lilla tanke nu innan läggdags.
Så hur känner ni inför detta grymt spel utvecklande samhälle som har knappt tid med att spelas?

Permalänk

Köper ett spel, spelar det, nöjer mig med att titta på andra spel. Sen när man väl tröttnat på det man har köper men ett nytt, tror inte att jag har köpt ett nytt spel utan att ha klarat de jag har köpt tidigare.

För tillfället så har jag fastnat för hela MMORPG världen och har spelat Anarchy Online nonstop i ca 9 månader. Känner att det börjar bli dags att byta spel nu då alla sticker till WoW och EQ2.

Visa signatur

Asus Z390-F Strix | i9 9900K | 64GB Corsair 3200Mhz | MSI GTX 1080 Seahawk EKWB

Permalänk
Medlem

Själv har man suttit och väntat på nåt vettigt att spela sen man spelade igenom NFSU2. Tycker det verkar som om allt som släpps till PC dessa dagar är den ena realistiska shootern efter den andra. Battlefield this, Call of that.. vad hände med den gamla goda tiden då det släpptes andra sorters spel? Verkar som om allt vettigt kommer på konsoll nuförtiden.

Lär nog inte hitta nåt vettigt att spela förrän GTA:SA släpps. Det lär ta ett par dar att spela igenom, sen får man vänta på AoE3.

Man kan verkligen ha olika perspektiv på tillvaron

Visa signatur

Give a man a fire and he'll be warm for a night. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Permalänk

Är väl bättre att köpa ett spel i taget? Då kanske vissa av dem spel du vill ha blir billigare också.

Visa signatur

Receptforum - Om maten själv får välja

http://www.receptforum.se

Permalänk
Medlem

Jag tycker utvecklarna ska lägga mer tid på AIn, banor och handling!
Just nu tänker dom bara på grafiken...

Visa signatur

Shadyrecords & Aftermath

Permalänk
Medlem

Alla spel är inte bra heller. Antar att vi erfarna gamers är lite mer kräsna och köper inte skitspel titt som tätt. Jag själv köper bara spel jag vet att jag kommer gilla, och så har det alltid varit. Har aldrig köpt ett spel jag tyckt varit skitdåligt och sålt. (Har aldrig sålt ett spel någonsin).

Permalänk
Avstängd

Re: Hur ska man hinna med alla spel?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Darfen
Fattar inte hur jag ska hinna med å spela allt som kommer.
Spelutvecklarna bara spottar ut massa spel(inte för att det är något dåligt med det), men jag får nästan ångest.
Har wow och galaxies som tar för lång tid, måste ju ägna en hel dag åt det för att få något gjort.
Sen så kommer ps2 me ett 20-tal spel har klarat av kanske 33% och sen så får ja mitt psp på måndag me ett antal spel.
Tråkiga är att jag hinner inte med allt, har skola, jobb, flickvännen, kompisar och snart lumpen.
Men det kommer så grymt fina titlar nu, Cossacks 2, Stronghold 2, AoE3, tillägg till galaxies, Bf2, masssa ps2 spel, å nya psp spel kommer nya i varje månad.
Och det blir ju inte bättre att det kommer nya konsoler till hösten/nästa år, med massa nya titlar.
Men hur ska man hinna med allt!?
Vill bara stänga in sig på ett rum med ett antal titlar å bara spela igenom allt ostört, men allt blir bara mer och mer, större och större.
Skulle kunna klara mig med alla spelen som finns nu livet ut.
Javisst skulle det kanske hjälpa att inte köpa något nytt spel innan man klarat av det, men man ju ha det så fort det har släppts.
Förstår inte hur folk klarar av att ha flera konsoler.
Känns ungefär som ett I-landsproblem, men men...Går inte att göra något åt det.
Aja, det var min lilla tanke nu innan läggdags.
Så hur känner ni inför detta grymt spel utvecklande samhälle som har knappt tid med att spelas?

När du äter på restaturant, beställer du allt från menyn för att inte gå miste om något?

Permalänk

Jag måste hålla med originalskribenten här; det släpps alldeles för många bra spel just nu. Kombinerat med att jag har mycket att göra på jobbet plus att jag ibland får hem recensionsex som jag inte skulle ha köpt i normala fall så hinner jag inte spela alla spel så mycket som jag skulle vilja. Några exempel:

SW Kotor 2 (Xbox) : Jag skulle vilja spela igenom det en andra gång, som ond denna gång.

Fable (Xbox) : Jag har inte ens hunnit spela igenom det en gång än. Är halvvägs med min goda fighter och 10% igenom med min onda magiker.

Bards tale (Xbox) : Har inte ens öppnat förpackningen (Ingen aning om det är ett bra spel, köpte det enbart för att jag älskade Bards tale spelen på c64)

Splinter Cell Chaos Theory (Xbox) : Har hunnit spela igenom en gång, men skulle vilja hinna med ett varv till

Punisher (Xbox) och Oddworld Strangers Wrath (Xbox) : Dessa spel är jag åtminstone klar med.

Rumble Roses (rec.ex, PS2) : Börjar bli någorlunda klar med. Ok wrestlingspel.

MGS3 (rec.ex, PS2) : Knappt börjat med

Viewtiful Joe (PS2, passade på under Plays påskrea) : Inte öppnat än

Jade Empire (Xbox) : Borde landa i brevlådan idag

Silent hunter III (PC) : Inköpt i tisdags, har hittills hunnit spela en kvart.

Far Cry (PC) : Har legat ett tag i väntan på en skarpare burk. Har nu hunnit halvvägs igenom det.

Rome Total War (PC) : Hann spela igenom det två gånger innan jag fick häcken full med annat. Känner mig fortfarande inte klar med det här spelet.

Då har jag ändå sållat en del. Exempelvis skulle jag vilja köpa (och spela) Resident Evil 4, God of War, Dante May Cry 3, osv.

Dessutom har jag en del gamla spel som jag inte hunnit spela klart, typ Hearts of Iron 2, Hitman Contracts, Grand Theft Auto doublepack, osv.

Normalt sett brukar ju våren vara en lugn period då man hinner "spela ifatt" efter jul-rushen.

Visa signatur

Mattias Lönnqvist
www.spelforum.nu / www.dvdforum.nu
Recensent och EA-fanboy

Permalänk

Kankse är kräsen, men själv tycker jag bara det släpps skit nu förtiden. Elder Scrolls VI är väl nästa release jag ser fram emot. Och det kommer dröja ett tag.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

Det är ju inte meningen att man ska spela ut alla spel ffs

Permalänk
Medlem

Själv har jag samma problem. Jag vet inte varför, men jag måste verkligen spela igenom eller iallafall testa de flesta spel som kommer ut. Detta leder till att jag långtifrån spelar ut alla spel utan när jag tex dör i ett spel så börjar jag med ett annat istället för att försöka klara av det. Eftersom jag äger alla 3 huvudkonsoler, GBA och DS, har en hyffsad dator, handatorer med diverse emulatorer och en helvetes gamla N64 spel att spela ut så har jag mycket, mycket kvar att göra slut på. Det är även därför jag inte fastnar på Onlinespel, har för lite tid att lägga på dem helt enkelt. När ekonomin går åt helvete och man har klarat av alla kamraters spel så torde man nog bli mer selektiv. Ett hett tips till folket är att inte chippa era konsoler för att spela kopior, man fokuserar fan så mycket bättre på de spel man har köpt då.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Re: Hur ska man hinna med alla spel?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Darfen
Fattar inte hur jag ska hinna med å spela allt som kommer.
Spelutvecklarna bara spottar ut massa spel(inte för att det är något dåligt med det), men jag får nästan ångest.
Har wow och galaxies som tar för lång tid, måste ju ägna en hel dag åt det för att få något gjort.
Sen så kommer ps2 me ett 20-tal spel har klarat av kanske 33% och sen så får ja mitt psp på måndag me ett antal spel.
Tråkiga är att jag hinner inte med allt, har skola, jobb, flickvännen, kompisar och snart lumpen.
Men det kommer så grymt fina titlar nu, Cossacks 2, Stronghold 2, AoE3, tillägg till galaxies, Bf2, masssa ps2 spel, å nya psp spel kommer nya i varje månad.
Och det blir ju inte bättre att det kommer nya konsoler till hösten/nästa år, med massa nya titlar.
Men hur ska man hinna med allt!?
Vill bara stänga in sig på ett rum med ett antal titlar å bara spela igenom allt ostört, men allt blir bara mer och mer, större och större.
Skulle kunna klara mig med alla spelen som finns nu livet ut.
Javisst skulle det kanske hjälpa att inte köpa något nytt spel innan man klarat av det, men man ju ha det så fort det har släppts.
Förstår inte hur folk klarar av att ha flera konsoler.
Känns ungefär som ett I-landsproblem, men men...Går inte att göra något åt det.
Aja, det var min lilla tanke nu innan läggdags.
Så hur känner ni inför detta grymt spel utvecklande samhälle som har knappt tid med att spelas?

Synd att man inte har tid att spela allt man vill. Man får helt enkelt prioritera bland spelen vad som är mest intressant.

Och sen när du rycker in så något bärbart spel vara trevligt om du ska färdas långa sträckor till och från. Min GBA SP fungerade utmärkt. Om ni har den lyxen som vi hade så har ni en TV per rum, och då är ofta konsoller uppskattade. Så det är bara att dra med sig det

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Det är inte meningen att du ska hinna med allt heller. Äter du allt på menyn när du går på restaurang?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nienithaur
Kankse är kräsen, men själv tycker jag bara det släpps skit nu förtiden. Elder Scrolls VI är väl nästa release jag ser fram emot. Och det kommer dröja ett tag.

jopp tycker också det har varit hemskt dåligt med bra spel på siståne, elder scrolls VI och GTA:SA är väl det enda jag väntar på....

Permalänk
Medlem

Gör slut

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Medlem

Brukar nöja mej med demon, har ändå inte tålamod att spela ut nåt spel. Testar dem mest för att se på grafiken.

Visa signatur

I serverrummet kan ingen höra dig fisa

Permalänk
Medlem

Bli mera kräsen, uppskatta annat...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Avstängd

Man skaffar ju självklart "low quality" spel som Doom3: Ressúrection of Evil och spelar det tills man skitigt på sig av all skräck :D. Och efter man e klar me de så spelar man Flatout tills man somnar, så gör ja iaf.
Man blir duktigt trött...

Visa signatur

Intel 2.7 Ghz - 768 RAM - Inno 3D GeForce 6800 GT 256Mb @ 410/1100 + Zalman VF700 CU - 200 Gb seagate ATA - 200 Gb Western Digital ATA --
3DMark 03: 11210 P <---> 3DMark 05: 4729 - Hansol H950 19" - MX 510 Röd - SteelPad 4D - Zalman surround lurar
Jag e bra på matte!

Permalänk

måste bara fråga vad "psp" är?

Visa signatur

Who are you, and why should I care?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jannethaman
måste bara fråga vad "psp" är?

Du har lite svårt för google antar jag. Prova det någon gång, ganska coolt

INFO:
http://www.us.playstation.com/psp.aspx
http://psp.ign.com/

BILDER:
http://pspmedia.ign.com/psp/image/article/523/523021/psp-clos...
http://www.n-zone.de/screenshots/original/psp.jpg
http://ebessan.livedoor.biz/35ee31a7.JPG
http://www.toysnjoys.com/importpsp/psp-1000k.jpg

Alla sidor jag länkar till ovan fann jag på google.

Permalänk
Medlem

Jag spelar bara Rome: Total War och nöjer mig med det. Gör det ni också!

Permalänk
Medlem

Tycker dom släpper för många spel som inte är något att ha. Till dator var senast HL2 och PS2 GT4 och har varit ett bra uppehåll innan dom kom. Tycker fortfarande att Command & Conquer är jätte bra spel som man inte tröttnar på som dagens spel där man sitter i några timmar sen inte orkar med det längre

Permalänk
Medlem

Juno Reactor: Provat att låta bli att skriva när du ändå bara är sarkastisk?

Och till er som jämför med att äta på restaurant: Tröttnar ni inte på att spela samma spel hela livet?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

Jag spelar i princip bara spel av paradox entertainment (såsom victoria eller europa universalis2) eller rollspel i stil med BG. Hitta en genre du tycker om, jag lovar, du kommer tycka att det släpps för få spel.

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
Juno Reactor: Provat att låta bli att skriva när du ändå bara är sarkastisk?

Och till er som jämför med att äta på restaurant: Tröttnar ni inte på att spela samma spel hela livet?

Dom som drog restaurangliknelsen menade nog att du äter ett mål per tillfället. Inte samma hela livet.