Följ Black Week på SweClockers
Permalänk
Medlem

Antec True 480W vs Tagan 480W

Funderar på att köpa antingen Antec Truepower 480W el Tagan 480W. Vilken av dem är bäst?

Stämmer följ:

-Båda har 3 års garanti
-Båda kan ge 28A vid full load på +12V linan

Vilken av dessa har bäst spänningar generellt och vilken är tystast. Vad ligger Antec på i dB?

Alla tips är välkomna!

/Dani

Permalänk
Medlem

Tagan är tystare, ungefär lika bra kvalla.
Jag hade gått efter priset.

Visa signatur

AMD64 x2 4400+ | Asus M2N-E | 2048mb DDR2 | GeForce 6600GT | WD 200gb S-ATA | Zalman 9500A

Permalänk
Medlem

tack,

Alltså de är ungefär lika i qvalle. Tagan ligger ju runt 20dB, ligger antec på runt 25dB? Frågan är om det gör så mycket med tex 5 dB. Men är det mer kan man ju fundera på det. Kan få Antec lika billigt el 50 kr billigare än Tagan. Mitt nuvarande nättagg är ett Codegen 300W o låter fruktansvärt, kanske på 50dB full load. Om någon har exakt uppgift på vad Antec ligger på i ljudnivå så uppskattas den informationen!

/Dani

Permalänk
Medlem

Jag skulle utan att tveka ta Tagan-agget.

Visa signatur
Permalänk

Båda gör bra agg. Men jag skulle välja tagan agget. Har bara goda erfarenheter av det agget.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Jag skulle ta antec agget då jag har ett 430w truepower själv och det har hållit i snart över ett år utan några som helst onormala spänningar och så hade jag tagit det för jag vet att de har hög kvallite på sina produkter.

Sen så är det temperatur styrda fläktar i min version vet inte om det är det på de nyare modellerna, men fläktarna låter/snurrar inte mycket, skulle gissa på att dina hårddiskar låter mer än vad nätaggregatet låter så man hör det absolut inte.

Permalänk
Medlem

Ok poppen, vad har ditt agg för ljudnivå? 480W låter kanske lite mer än 430W men så att jag vet på ett ungefär. Är det besvärande ljudnivå eller ungefär som chassifläktar,hdd o dy.

/Dani

Permalänk

Utan tvekan 480, har 420 och inga som helst problem, stabila spänningar och det hörs knappt! måste sätta örat emot det för att höra det, och nu när min dator är väldigt tyst så är det bara hårddiskarna som låter!:p

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200+ | ECS Elitegroup K8HT | 1024 mb PC3200 TwinMOS | Point Of View GeForce 6600GT | 2x Samsung Spinpoint | Chieftec Mesh Miditower | Tagan 420 | 3DMark 01 19400 | 03 = 9008 | 05 = 3795

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bandy_nisse
Utan tvekan 480, har 420 och inga som helst problem, stabila spänningar och det hörs knappt!

Vad menar du, båda e på 480? Vilket märke har du?

En sista viktig fråga. Jag har ett äldre moderkort med 20pin kontakt. Tror Antec bara har stöd för 24pin. Kan man göra något åt detta, finns typ adapter från 20pin -> 24pin?

Permalänk

Menar Tagan,:p och Tagan har iaf 20 och 24 pin i samma kabel, alltså att man kan koppla ur dom sista 4

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200+ | ECS Elitegroup K8HT | 1024 mb PC3200 TwinMOS | Point Of View GeForce 6600GT | 2x Samsung Spinpoint | Chieftec Mesh Miditower | Tagan 420 | 3DMark 01 19400 | 03 = 9008 | 05 = 3795

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte ha tagit Antec truepower 480w hade ett sådant själv, och det grillade lite kablar och hade halvtaskiga spänningar. Sen när det gav upp fick det för sig att äta säkringar. Det var väl ca 2 år gammalt.

Visa signatur

mAngAn_

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dani_v
Ok poppen, vad har ditt agg för ljudnivå? 480W låter kanske lite mer än 430W men så att jag vet på ett ungefär. Är det besvärande ljudnivå eller ungefär som chassifläktar,hdd o dy.

/Dani

Ja exakt ljudnivå vet jag inte. Men det låter absolut inte som mina andra fläktar. Kör de tom på 5volt och jag hör dem mer än min fläkt i agget.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asnan
Köp http://kylning.com/advanced_search_result.php?keywords=Hiper+...

Istl

Köp inte det istället.

Han står och väljer mellan 2st kanon nätaggregat,vaför ska han köpa ett sämre?ush nej sånt gör mig arg,massa förkortningar och *zmajlizar*.Och inte en en motivation till vaför han skulle köpa Hiper.

Men till saken,båda aggregaten är mycket bra,men det som gör att man tar tagan är att det är tystare(?),mitt är riktigt tyst,och sen att man kan välja 20/24pinnar till moderkortet.Och sen tycker jag personligen att Tagan aggregatet ser aningen snyggare ut.

Visa signatur

Intel e6400 @ 3200mhz@1,55v - Asus P5B - ATi x1800GTO - 2Gb DDR2 - 1,2Tb - Corsair HX520W@Antec Solo.Quiet!.Viewsonic 37" LCD.
3dMark05: 8165p.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yuioN
Köp inte det istället.

Han står och väljer mellan 2st kanon nätaggregat,vaför ska han köpa ett sämre?ush nej sånt gör mig arg,massa förkortningar och *zmajlizar*.Och inte en en motivation till vaför han skulle köpa Hiper.

Men till saken,båda aggregaten är mycket bra,men det som gör att man tar tagan är att det är tystare(?),mitt är riktigt tyst,och sen att man kan välja 20/24pinnar till moderkortet.Och sen tycker jag personligen att Tagan aggregatet ser aningen snyggare ut.

Köpa ett sämmre? Varför skulle Hiper nätagget vara sämre än tex Tagan?
Eller antec true?
Isådanna fall skulle jag vilja veta på vilket sätt ett hiper är sämre, och vart det brister.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asnan
Köpa ett sämmre? Varför skulle Hiper nätagget vara sämre än tex Tagan?
Eller antec true?
Isådanna fall skulle jag vilja veta på vilket sätt ett hiper är sämre, och vart det brister.

Skulle inte heller välja hiper. Har ett hiper i en annan dator här hemma och spänningarna är oerhört ostabila trots att det är en dator som knappt belastar nätagget, det är hiper power 350w.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av poppen
Skulle inte heller välja hiper. Har ett hiper i en annan dator här hemma och spänningarna är oerhört ostabila trots att det är en dator som knappt belastar nätagget, det är hiper power 350w.

350 serien har krånglat för dom flesta, men jag vet inte av nån som klagat på R serien och 480/580w serien.