Permalänk
Medlem

Ipod 30gb VS Ipod Nano

Okej då ska jag köpa ny MP3 och huvud valet står mellan den nya 30gb ipoden och nanon så skriv alla erfarenheter och synpunkter!

Ta med allt i beräkning: pris, batteritid, design mm.

Tack / Johan

Permalänk
Medlem

Vad ska du ha den till?
Är inte det väl så viktigt att tänka på?

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk

Asso det beror ju helt på vad du prioriterar, Ipod som Ipod, design mässigt är de ju rätt lika. Vill du ha HD eller Flash? Batterietiden på dem är rätt lika.

Har själv en Iaudio X5:a och är grymt nöjd med den, ta en titt på den och lyssna gärna på ljudskillnaden mellan en Ipod. Tillbehören till Ipodsen är DYRA, du får inte med någon laddare vilket jag tycker är dåligt.

Finns många trådar där man jämnför skillnaderna, sök runt lite så finner du många kommentarer speciellt om nano och Ipod 30/60Gb

Visa signatur

AMD athlon 64 3000+ | Geforce 6800 Gt leadtek | Asus K8N| Antec Sonata | 1024 Corsair pc3200

Permalänk
Medlem

Vilken fråga, de har ju olika användningsområden. Har du ett musikbibliotek större än 4 GB väljer du iPod 30 GB. Och det heter MP3-spelare, inte MP3.

Permalänk
Medlem

hehe det är det jag inte riktigt har bestämt mig för det var därforjag ville sammla åsikter men det lutar i nu läget mot en ipod 30 gb

Permalänk
Medlem

vad är det du vill ha, jag menar, om man t.ex. ska välja mellan 30 Gb ipod eller en 4 Gb Nano så ska man ju fråga sig vad man proterar, en liten spelare, ta nano. en spelare emd mycket plats o som kan spela video, ta 30 gb.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Det här är ju ett val du i slutändan måste göra själv ändå, så det är rätt meningslöst att fråga oss. Angående fördelar och nackdelar så är det rätt lätt att sätta samman en liten lista, och gör du det själv så får du bara med de riktigt relevanta. Åsikter och erfarenheter är inte heller speciellt svåra att hitta här på forumet.

Försök sätta dig in i hur du skulle använda spelaren. Hur mycket musik har du? Hur ofta orkar du byta? Vill du kunna vara ute och jogga med den? Är det viktigt att den har nog med batteritid för några dagars semester? Vilken ficka ska den få plats i, osv... Detta är frågor som du och ingen annan kan svara på.

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?