Permalänk
Medlem

Fläkt till xbox

Tjo alla sweare! Jag vet inte hur man lägger in en bild här så jag länkar ist, http://www.dvdirect.net/
Klicka på Xbox:Modchip i vänstra spalten.Om man går längs ner på den sidan så ser ni att det sitter en fläkt på kylflänsen. Var kan man få tag i en sådan? Jag ser inte va de e för märke på den..
Vore tacksam för svar för jag vill gärna byta ut orginalfläkten på min xbox,den e ju inte direkt tyst eller har någon ett annat förslag på hur man kan byta/tabort orginalfläkten???

Visa signatur

* Fractal Meshify 2/TG Light Tint * MSI Z490I Unify * Intel i5 10600KF+Alphacool Eisbaer Aurora 360 Digital RGB * Corsair Vengance 16GB * MSI 2080 Ventus V2+Bykski Full Coverage GPU Water Block * Samsung 840 250gb SSD * Corsair GT 120GB SSD * Corsair RM750X 80+ gold * Asus ROG XG279Q * Benq G2420HD * Roccat Kone XTD * QPAD MK-85 Pro * Steelseries 840 *

Permalänk

du skriver

Själva frågan får någon annan hjälpa dig med

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av catchmeifucan
du skriver länken till bilden
Själva frågan får någon annan hjälpa dig med

http://www.dvdirect.net/ice/images/admin/ExtraMemory.jpg

Tack!!!!

Visa signatur

* Fractal Meshify 2/TG Light Tint * MSI Z490I Unify * Intel i5 10600KF+Alphacool Eisbaer Aurora 360 Digital RGB * Corsair Vengance 16GB * MSI 2080 Ventus V2+Bykski Full Coverage GPU Water Block * Samsung 840 250gb SSD * Corsair GT 120GB SSD * Corsair RM750X 80+ gold * Asus ROG XG279Q * Benq G2420HD * Roccat Kone XTD * QPAD MK-85 Pro * Steelseries 840 *

Permalänk
Medlem

Byt namn på titeln...
***sÖkes*** stämmer inte med de regler som du accepterat när du blev medlem här...

§3 När du postar

§3.1 Välj ett ämne som tydligt visar vad tråden du skapar handlar om.

ett tips för att undvika att din tråd blir låst av en moderator ...

till topic - fläkten kan du byta mot vad som helst som passar - bara du upplever att det blir tystare själv så är allt bra...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Hedersmedlem

Det där hjälper inte, och den du försökte med är inte bra heller (om än betydligt bättre).

Trådfan får väl vara kvar då, för försöket att rätta till det.

*fixar titteln*

Visa signatur

motor.holy.se - Projekt "Tüsk MiniJänk med Engelsk V8"
"Bingolotto, till och med Loket har trötnat" - Loesje
"Och jag som trodde att världens häftigaste moderator inte existerade!" - Robbster

Permalänk
Medlem

Att försöka sätta en fläkt på kylaren är nog ingen bra idé.

Jag gjorde en själv en "fulmodd" som fungerar väldigt effektivt - (nästan) inget ljud och ändå bra temperaturer.

Beskrivning finns här

Permalänk
Medlem

Är verkligen det så viktigt med kylning? Min dator har jag haft nu i 3 år, med en dålig cpu fläkt allt funkar skitbra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HiaN
Är verkligen det så viktigt med kylning? Min dator har jag haft nu i 3 år, med en dålig cpu fläkt allt funkar skitbra.

De e inte kylningen jag e ute efter..åbäket ska vara TYST!!!

Visa signatur

Permalänk

Nu säger nån röst i huvudet att det är fel ställe att fråga, men kan man sätta in fler minnen i xbox, och nu kommer då följdfrågan *trumvirvel* är det svårt?

Permalänk
Medlem

Det är väldigt svårt för en som bara har lödningskunskaper i högstadienivå, d.v.s. lyckas du ordna minnen (likadana som de som sitter i) måste du nog be nån med skills löda dit minnet.

Visa signatur

 Mackintåsh: Intel i7-2600 (3.4 GHz) - Gigabyte Z68MX-UD2H-B3 - Gigabyte Radeon HD6870 - Corsair VengeanceLP (4*4 GB) - Corsair Force Series 3 120 GB - OCZ 500W PSU - Dlink DWA-556 (WLAN) - ST Lab F-261 FireWire PCI-E 1394a Card - Apple G5 Case - Apple Mac OS X

Permalänk
Testpilot

Fläkten som syns på den bilden är orginalfläkten på dom första versionerna av Xboxen som även hade en fläkt på sin GPU, har du ingen på din så är det dumt att sätta dit en om du vill ha det tystare

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Byt bara ut fläkten där bak mot en som är tystare, det blir ju bara mer oljud om du sätter dit en fläkt på processorn också.

Visa signatur

Gå absolut inte in här -> http://piv.pivpiv.dk
Citera om du svarar på nån annans inlägg!
http://google.istheshit.net/images/qdnuljog.gif