Följ Black Week på SweClockers
Permalänk
Medlem

Själv har jag en Zalman 7000b ALCU på mitt grafikkort

http://denkan.net/aquatiq/DSC00484.JPG

Visa signatur

oldskool (:

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikerrer
Ett stort minus som jag och en del av mina kamrater råkat ut för ät att zalmans medföljande minnesflänsar fäster rätt värdelöst på kortets minnen.

I Princip alla ramlade av under loppet av några dagar.
Därför vågar inte jag köra på zalmanen

han måste ha klantat sig rätt rejält när han monterade dem eftersom mina sitter som berget, allt man behöver göra är att trycka dit dem ordentligt

Permalänk

Ja precis, mina sitter med som sten nu alltså..

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem

Tror inte vi klantat oss, efter avmonteringen av gamla flänsen rengjordes minnena med gripens kemiskt rena bensin, efter en stund applicerade vi på flänsarna enligt metoden i manualen.

Dom höll sig inte alls på plats.

Visa signatur

2500K @ 4.6<> 16Gb RAM <> Gigabyte Radeon 6970 OC <> 2*OCZ Vertex 3 120Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hadirajan
Ja precis, mina sitter med som sten nu alltså..

Jag håller med.. Dom sitter som F*N..
Minnes kylarna sitter som svärdet i stenen ;P

Nu har jag plågat mitt grafikkort lite under natten när det är som varmast i min lägenhet..
Och innan som ni har sett så låg jag på 50 i ilde med NVN men nu ligger jag 50 i load..
Det tycker jag får tala för sej själv..

Jag vill bara poängtera att min ventilaton är inte den bästa luftgenomströmningen!
Det enda jag har i mitt chassi är CPU fläkten 1 120mm därbak och 120mm och en 80mm i nätagget och VGAkylaren då.. I fronten har jag ingen fläkt då det inte finns jätte bra monteringsmöjligheter..
Så jag tror att jag skulle kunna få ändå bättre temps om jag bara hade bättre ventilation..

Men tänk på de jag hade samma chassi när teste ägde rum.. Men även fast jag har dålig ventilaton
i lådan så prestar inte NVN bättre.. Jag tycker testet får tala för sej själv..

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 4N73
Själv har jag en Zalman 7000b ALCU på mitt grafikkort

http://denkan.net/aquatiq/DSC00484.JPG

hur sätter du fast den? buntband?

Permalänk
Medlem

Min ati silencer för x800 har börjat låta som fan, det knackar å brakar i den när man startar burken. Man får pilla lite på fläkten så slutar det, verkar som något lager har pajjat lr nåt.... och jag har haft silencern i ett år ungefär.

Är lite besviken, dock har det kommit en rev.2a på just min variant och den ska vara bättre.
Dessutom så är kontaktytan med vissa av minnena inte så bra, vilket jag tror dom åtgärdat också.

Surt att jag inte hittar mitt kvitto

Slutligen vill jag säga att min ati silencer kyler bra .. ligger 39C idle och nån grad över 50 vid full load efter en lång session av bf2 lr liknande, så det har jag inga klagamål på.... men den satans fläkten kan brinna i helvetet

//Kurik

Visa signatur

Glass är gott

Permalänk
Medlem

Kan varmt rekomendera! Gick ner 10 grader i idle! Låg på 45 Idle @stock kylare, med lite klock, nu ligger jag på 35 idle, med samma klock. (Asus N6600GT AGP8X)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WmB
jaaa barry

Juppz

Mitt 6800GT tyckte bättre om Zalmanen iaf

Nu kör jag orginal kylningen på mitt 7800GT , idlar på 40grader..

6800GT var bra mycket varmare

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Kärnan som t.ex 6800-serien använder verkar vara lite varmare

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikerrer
Ett stort minus som jag och en del av mina kamrater råkat ut för ät att zalmans medföljande minnesflänsar fäster rätt värdelöst på kortets minnen.

I Princip alla ramlade av under loppet av några dagar.
Därför vågar inte jag köra på zalmanen

Tvättade du av minnena då eller? låter som om du glömde de
minna har inte ramlat av å dom har suttit på i ca 1 år nu samt att den kylaren är sjukt bra.. ruggigt tyst om man kör den på den låga effekten hör inte den i mitt chassi dock så överröstar min äckliga ac prolle kylare allt i min data >_<
längtar tills min nya prolle kommer

Zalman rules!
dock bara 1 prolle kylare av dom ja testat! 9500!!!
7700serie sög på min socket 754.. kyler dåligt där :/

Visa signatur

||| Amd 4000+ -zalman 9500 kylare |Gecube 9600pro med zalman VF700-Cu LED| 1024 DDR PC3200 kingston eller Kingmax minns ej :/ | 1st maxtor250gb sata 1 st 80gb maxtor ide | 10 Fläktar till kylning :) | 21" compaq P110 ||| kommer mer så småning om... har en P4 2,4. med 512 standard pc3200 å fx5500 de stora ;) med copparkylare..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lkrisse_1
Tvättade du av minnena då eller? låter som om du glömde de
minna har inte ramlat av å dom har suttit på i ca 1 år nu samt att den kylaren är sjukt bra.. ruggigt tyst om man kör den på den låga effekten hör inte den i mitt chassi dock så överröstar min äckliga ac prolle kylare allt i min data >_<
längtar tills min nya prolle kommer

Zalman rules!
dock bara 1 prolle kylare av dom ja testat! 9500!!!
7700serie sög på min socket 754.. kyler dåligt där :/

Mjoo jag har samma problem med högljudd CPU kylare

Men jag kör min direkt till mobot och styr den genom speedfan..
Jag kör min i 1000rpm och den är KNÄPPTYST och då idlar jag 40 fortfarande..

Jag kan bara säga att ZALMAN äger när det gäller graffekortskylare...

Just de. Ska börja klocka mitt kort nu.. Kanske ska slänga upp en tråd om hur de går

//Marcuz

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maez
hur sätter du fast den? buntband?

Nej, men skruv genom original hålen på kortet sen ut på baksidan av kortet sen genom "kopparplattan" som är utav AU som satt där ifrån början !....

Visa signatur

oldskool (:

Permalänk
Medlem

Hur ligger din temp???

Visa signatur