Intel ökar prestandan hos Celeron D

Permalänk
Melding Plague

Intel ökar prestandan hos Celeron D

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Tja vad skall man säga...

Den dubbla cachen gör sitt men nu när core kommer kan jag inte se nyttan med att släppa nya Celeron som helt enkelt är gamla P4, fast vill man klocka kan det finnas lite intresse.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Avstängd

kanske något o ha under tiden man väntar på att conroe ska bli billigare?
synd bara att dom inte släpper conroe baserade celeron cpuer inom kort.
dom kunde iallfall slöppa moderkort som stödjer conroe så fort som möjligt! det blir jobbitg o vänta på conroe nu

Permalänk
Medlem

Kan ju vara så att alla PC datorer som säljs inte används för att spela datorspel och cada på.. Då blir det en utmärkt budget cpu kontorsråttan eller mircaren.

Permalänk
Hedersmedlem

Det kommer en billig version av Core till priset av lägre prestanda men då den klockar så fint är det ett måste köp när den kommer ut.

För några hundra mer får man en Dualcore så varför välja en Celeron då? Nä dessa Celeron är till för dom som går på frekvens och cache helt enkelt.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Det kommer en billig version av Core till priset av lägre prestanda men då den klockar så fint är det ett måste köp när den kommer ut.

För några hundra mer får man en Dualcore så varför välja en Celeron då? Nä dessa Celeron är till för dom som går på frekvens och cache helt enkelt.

hade för mig att celron d var dualcore ..

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lady
hade för mig att celron d var dualcore ..

nope

Permalänk
Avstängd

varför ska man ha en dualcore när man kan köpa en billigare celeron?
båda är sämst o men man blir lite sugen på celeron o klocka skiten ur den tills conroe går ner lite i pris.
sen måste jag skicka in mina sketna 3700+ på rma innan jag kan sälja den o köpa en fin conroe