formatering, ghost program, hämta filer

Permalänk
Medlem

formatering, ghost program, hämta filer

hej!

jag ska formatera min ena hårddisk som inte är formaterad på 1 år och där ligger windows och massa annat så som bilder spel program och annat smått o gått..

och nu undrar jag om jag på nått sätt man med nått ghost program (heter det så?) göra så att jag kan gå tillbaks och hämta något om det är något jag skulle ha råkat glömma kopiera över till min andra hårddisk?

den hårddisken jag ska formatera är på 80gb och av dom används ~53gb

och på min andra hårddisk som är en 250gb:are har jag ungefär 82gb ledigt..

vill helst inte bara kopiera över hela C: för det skulle säkert bara bli problem o sånt..

och hur stor blir en sån här ghost img fil?

Permalänk
Hedersmedlem

Du kan komprimera ghostimages olika mycket. Tidsåtgången ökar mycket ju hårdare du vill komprimera. Ta en titt på TrueImage -> www.acronis.com

Permalänk
Medlem

ok. men kan jag sen öppna min gamla windows installation och hämta filer eller nått om jag skulle ha råkat glömma?

btw hur stor partition behöver jag för bara windows och uppdateringarna och det.. 10gb borde väl duga?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aXiTAxiT
ok. men kan jag sen öppna min gamla windows installation och hämta filer eller nått om jag skulle ha råkat glömma?

btw hur stor partition behöver jag för bara windows och uppdateringarna och det.. 10gb borde väl duga?

Ja, du kan mounta imagen och kopiera enskilda filer.
10 GB bör räcka och bli över.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
Ja, du kan mounta imagen och kopiera enskilda filer.
10 GB bör räcka och bli över.

okej vad bra.. nu har jag gjort en backup. så jag ska nog börja formatera nu