Permalänk
Robot

Antec P180 Frontmod

Plastfronten på Antec P180 är ingen fröjd för ögat, svart och tråkig plast drar ner skönhetsfaktorn på detta chassi så jag tänkte att det borde jag göra något åt.
Så här hade jag tänkt mej det, ritat i Acad på skolan och sedan fräst av Fagge (moderator på Svenska Elektronikforumet). Det är uppenbarligen inte något större hantverk från min sida men det där med att "Vill du ha något gjort, gör det själv" stämmer inte alltid...
Å andra sidan tog det rätt lång tid att göra ritningarna, det var lite närvigt när man kom hem med plåten och skulle kolla om den passade.

Besök albumet: Antec P180 Frontmod av Langos

Permalänk
Medlem

Well? Vad tycks? Jag blev väldans nöjd själv, det blev precis som jag hade tänkt mej faktiskt.

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem

snyygt blev det iaf + att du har likadan dvd-läsare som jag:) 10P

Permalänk
Medlem

nice

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut det där, kanske något att göra i ett senare skede på min burk.

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Medlem

dammfilter är bara överskattat:p
btw, p180 är ett underbart chassi

Visa signatur

Abit ab9pro | Antec P180B | Antec Phantom 500w | Corsair XMS2 DDR2 1024MB | Intel Core 2 Duo E6600 | Scythe Ninja | Seagate 320GB SATA II | Powercolor X1950XT

Playstation 3 - PSN: Lunka

Permalänk
Medlem

Damfilterna sitter kvar bakom aluminiumplåten. Jag ser nu att bilderna är lite väl mörka, får kanske fixa nya. På bilderna ser man även rakt in till damfilterna som sitter bakom men det är bara pga blixten. I "verkligeheten" ser man inte ett smack genom hålen förutom ett blått sken från kallkatoden.

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
Douglas Adams

Permalänk
Medlem

Bäst av allt var ju X Files dvd:n. Hehe. Skulle du få bort (måla svart) Liteon loggan på dvdbrännarn/spelarn, så skulle det se ännu bättre ut!

Visa signatur

Intel I7 4790K, Asus GTX 770, Corsair Vengeance 2x8Gb, Samsung 850 240GB SSD, MSI Z97 Gaming 5,

Permalänk
Medlem

Kanske skulle göra det du, jag har lite kvar jag tänkt göra. Återkommer med bättre + nya bilder när jag är klar!

Visa signatur

Douglas Adams

Permalänk
Medlem

bra och snyggt gjort. men varför inte köpa chassie utan lucka på en gång

Visa signatur

64 X2 7750be @ 3.61ghz 6gig ddr2/kingston DDR2 800mhz
asus radeon eah 4850 512Mram
Asus m3n-h/hdmi socket a kylare på nordbryggan

Permalänk
Medlem

Jag gillar utseendet på P180-lådan men främst köpte jag det för att det passar bra om man vill bygga en tyst dator. Dörren kommer jag fortfarande ha kvar av ljudisoleringsskäl.

Visa signatur

Douglas Adams

Permalänk

Ser riktigt läckert ut. Bra jobbat!

Visa signatur

Asus Sabertooth | i7 950 @ stock | Corsair H70 Schythe GT 1450 RPM PnP | XFX 6970 CrossfireX | 6 GB Corsair DDR3 @ 1600MHz | Corsair Force 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | 1 TB Lacie extern | Corsair HX 850W | Win 7 64-bit | Cooler Master HAF X |

Vill du vara säker på att få svar? Använd "citera"-knappen!

Permalänk
Medlem

Man tackar man tackar! Börjar bli dax att uppgradera hårdvaran nu när C2D E6420 har släppts men chassit kommer jag behålla länge framöver tror jag.

Visa signatur

Douglas Adams

Permalänk

me like ; )

Visa signatur

AMD X2 4000+, 4096 MB Corsair Value, Leadtek 8800GT 512MB, GIGABYTE GA-MA770 DS3, ANTEC P180